بایدن: دیگر به پایین بودن درصد مقبولیتم اهمیت نمی‌دهم

بایدن: دیگر به پایین بودن درصد مقبولیتم اهمیت نمی‌دهم
شنبه 20 آذر 1400 - 13:40

رئیس جمهور آمریکا گفت، از زمانی که میزان مقبولیت دولت او با افت شدید مواجه شده است دیگر به نظرسنجی‌ها در این زمینه توجهی نمی‌کند.

العالم - امریکا

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه گفت، به افت شدید مقبولیت دولتش در نظرسنجی‌ها اهمیت نمی‌دهد.

بایدن در مصاحبه با «جیمی فلن» مجری یک برنامه شبانه آمریکایی گفت: «ما و جمهوری‌خواهان دوست هستیم. ما همواره با یکدیگر همکاری داشته‌ایم البته به‌جز [گروه راست‌گرای افراطی] کیو اِنان و عناصر افراط‌گرای حزب جمهوری‌خواه و طرفداران دونالد ترامپ که مدام درباره "دروغ بزرگ" حرف می‌زنند و به نظرم بسیاری از جمهوری‌خواهان کنگره نیز حرفم را تأیید می‌کنند».

ترامپ پس از شکست از بایدن در انتخابات سال گذشته آمریکا، ادعای «تقلب بزرگ» در انتخابات را مطرح کرد که از سوی دموکرات‌ها «دروغ بزرگ» جمهوری‌خواهان لقب گرفت.

بایدن در حالی در این برنامه شرکت کرده است که دونالد ترامپ در طول دوره ریاست جمهوری خود از شرکت در این مصاحبه‌های شبانه خودداری می‌کرد.


مجری برنامه در ادامه از رئیس جمهور آمریکا پرسید: «تا چه اندازه به میزان مقبولیت خود در نظرسنجی‌ها اهمیت می‌دهید؟».

بایدن در پاسخ گفت:‌ «دیگر اهمیتی نمی‌دهم. البته شوخی می‌کنم. زمانی که [درصد مقبولیت دولت] بالای ۶۰ بود به آن اهمیت می‌دادم و حالا که به حدود ۴۰ رسیده دیگر به آن اهمیت نمی‌دهم».

مجری برنامه در واکنش به اظهارات بایدن گفت: «به صداقت شما احترام می‌گذارم!».

رئیس جمهور آمریکا در توجیه افت شدید مقبولیت دولت آمریکا گفت: «ببین، در این یک سال اتفاقات زیادی افتاده است. مردم ترسیده‌اند. مردم نگران هستند و اطلاعات نادرست زیادی به آن‌ها داده می‌شود. منظورم [اطلاعات] درباره شخص من نیست بلکه درباره وضعیت صحبت می‌کنم».

بایدن مدعی شد: «به آن‌ها گفته می‌شود آخرالزمان در راه است ولی واقعیت این است که اقتصاد [آمریکا] بیش از هر زمان در حال رشد است. البته ما تورم داریم و روی زندگی مردم تأثیر می‌گذارد. وقتی به پمپ بنزین می‌روید قیمت ۳.۵ دلاری را می‌بینید ولی من پنجاه میلیون بشکه تهیه کرده‌ام و بعضی نقاط قیمت به ۳ دلار رسیده و کمتر هم می‌شود».

طبق گزارش‌های رسانه‌ها، افزایش تورم در آمریکا بسیار جدی شده و بر اساس اعلام آمار وزارت کار این کشور تنها در ماه اکتبر شاخص قیمت مصرف کننده نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش درصد رشد کرده و تورم به بیشترین میزان ۳۱ سال گذشته رسیده است.

اواخر آبان امسال، شبکه «سی‌بی‌اس نیوز» و موسسه «یوگاو» یک نظرسنجی مشترک از مردم این کشور درباره تایید یا عدم تایید مدیریت مسائل مهم از قبیل تورم و گرانی‌ها توسط جو بایدن انجام دادند.

طبق این نظرسنجی تنها ۳۳ درصد از آمریکایی‌ها از مدیریت رئیس‌جمهور آمریکا در قبال تورم حمایت کردند و ۶۷ درصد گفتند که عملکرد او در این زمینه را مورد تایید و حمایت قرار نمی‌دهند.

به اعتقاد ۶۴ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی سی‌بی‌اس نیوز و یوگاو، وضعیت اقتصاد ملی آمریکا «تقریبا بد» یا «خیلی بد» است.

چند روز بعد، در اوایل آذر نظرسنجی مشترک سازمان رسانه‌ای «ان‌پی‌آر» و مؤسسه افکارسنجی «ماریست» نشان داد فقط ۴۲ درصد از آمریکایی‌ها، عملکرد بایدن در سمت ریاست‌جمهوری را تأیید می‌کنند، که پایین ترین رتبه‌ای است که بایدن در نظرسنجی‌ها مشابه از زمان تحلیف در ماه ژانویه دریافت کرده است.

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط نشریه «وال استریت ژورنال» که هفته گذشته انجام شده است، ۵۷ درصد از آمریکایی‌ها با ریاست جمهوری جو بایدن مخالف بوده و عملکرد او را تایید نمی‌کنند.

نتایج این نظرسنجی نشان داد که اکثریت آمریکایی‌ها (۶۳ درصد) معتقدند که این کشور در مسیر اشتباهی حرکت می‌کند و فقط ۲۷ درصد معتقدند که آمریکا در مسیر درستی قرار دارد.

طبق این نظرسنجی، ۴۶ درصد از شرکت‌کنندگان در این تحقیق می‌گویند که وضعیت اقتصادی این کشور در سال ۲۰۲۲ بدتر خواهد شد و فقط ۳۰ درصد از مردم آمریکا به بهبود آن امیدوار هستند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها