صنعاء: نبرد مأرب نهایی شده/ مزدوران در حال سروصدای بی مورد هستند

صنعاء: نبرد مأرب نهایی شده/ مزدوران در حال سروصدای بی مورد هستند
يکشنبه 21 آذر 1400 - 13:09

معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن ضمن اعلام اینکه نبرد آزادسازی مأرب نهایی شده ، تصریح کرد، اظهارات مزدوران فقط هیاهوی توخالی و سروصدای بی مورد است.

العالم - یمن

«حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در صفحه توییتر خود درباره آخرین تحولات آزادسازی مأرب نوشت، موضوع مأرب تمام شده و آنچه «مزدوران» می‌گویند هیاهوی توخالی و سروصدای بی مورد است.

وی افزود، آزادسازی حتمی مأرب برای منازعه یا کوبیدن طرف دیگری نیست بلکه ضرورت‌های امنیتی، مقابله با تروریسم و تمایل به بلوغ اراده صلح، این نبرد را ایجاب کرده و درک این حقایق مهم است.

العزی در ادامه خطاب به طرف مقابل نوشت: اما اگر هدف شما از بین بردن ماست این بدان معناست که جنگ شما: ۱- غیرقانونی است زیرا این حق را ندارید ۲- به نفع شما نیست زیرا ما عامل توازن و ضرورت امنیتی هستیم و جایگزینی جز آشوب، تروریسم و بر هم زدن صلح و امنیت وجود ندارد. ۳- جنگی شکست‌خورده است زیرا ما ملت، سرزمین، تاریخ، تفکر و هویت هستیم و حزب یا مثلا یک وضعیت فوق‌العاده نیستیم که بتوانید ما را از بین ببرید.

هفته گذشته شبکه «المیادین» به نقل از منابع میدانی اعلام کرد، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن سلسله کوه‌های «البلق الشرقی» را که در خط تماس با شهر مأرب قرار دارد، آزاد کردند.

بر اساس این گزارش، این ارتفاعات، آخرین مکان مرتفع برای دفاع از شهر مأرب از سمت جنوب شرقی است.

همچنین دیروز (شنبه) منابع قبیله‌ای در استان مأرب یمن به «وکاله الصحافه الیمنیه» گفتند، نیروهای صنعاء پس از درگیری‌های شدید با نیروهای ائتلاف متجاوز موفق شدند کنترل پایگاه «کری» مهم‌ترین و بزرگترین پایگاه القاعده در «وادی عبیده» در جنوب مأرب را دست بگیرند.

در ادامه این گزارش آمده، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر زرادخانه بزرگ سلاح و مهمات در این پایگاه نیز مسلط شدند؛ القاعده قصد داشت هنگام تسلط کامل نیروهای صنعاء بر مأرب از این سلاح‌ها برای عملیات‌های تروریستی در مأرب استفاده کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها