عصائب: هر کسی ادامه حضور نیروهای خارجی را توجیه کند با سلاح مقاومت طرف است

عصائب: هر کسی ادامه حضور نیروهای خارجی را توجیه کند با سلاح مقاومت طرف است
يکشنبه 21 آذر 1400 - 13:29

یک عضو ارشد جنبش عصائب اهل الحق عراق گفت که سلاح مقاومت اجازه توجیه ادامه حضور نیروهای خارجی در عراق را نخواهد داد.

العالم - عراق

«محمود الربیعی» عضو دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق عراق در واکنش به قصد آمریکا برای ادامه حضور نظامی در عراق علی‌رغم قول خروج تا پایان 2021، به افراد یا جریان‌هایی که در صدد توجیه ادامه حضور نیروهای خارجی هستند، هشدار داد.

او به وبگاه المعلومه گفت که سلاح مقاومت حامی اصلی و ضمانت اجرایی تصمیمی است که مردم و پارلمان برای خروج نیروهای خارجی از عراق گرفته‌اند و از این رو باید تمامی نیروهای نظامی وابسته به «اشغالگران آمریکایی» از عراق خارج شوند.

الربیعی تأکید کرد که هر فرد و جریانی که بخواهد به دنبال توجیه ادامه حضور نیروهای خارجی باشد با سد سلاح مقاومت برخورد خواهد کرد و اراده مردم و مقاومت نظامیان خارجی را از عراق بیرون می‌کنند.

مقامات عراقی روز پنج شنبه به شکل رسمی اعلام کردند که مأموریت جنگی نیروهای «ائتلاف بین‌المللی ضد داعش» به رهبری آمریکا پایان یافته و پس از هفت سال و پایان حضور داعش در عراق، این نیروها خاک این کشور را ترک می‌کنند. مشاور امنیت ملی عراق، پنجشنبه پیش، رسما اعلام کرد که مأموریت رزمی نیروهای ائتلاف آمریکایی در این کشور به پایان رسیده است.

با این وجود فرمانده تروریست‌های سنتکام همان روز به وبگاه الحره گفت که هیچگونه عملیات خروج نیروهای آمریکایی از عراق روی نداده و فقط ماموریت ۲۵۰۰ نظامی آمریکایی در عراق از حالت رزمی به حالت استشاری تبدیل شده است.

در این راستا ائتلاف الفتح از دولت عراق خواسته است تا درباره تناقض موجود در اظهارات «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق و ژنرال مک‌کنزی درباره سرنوشت نیروهای رزمی آمریکایی توضیح دهد.

فارس

پربیننده ترین خبرها