مذاکره کننده ایرانی و سیاست مقابله به مثل

مذاکره کننده ایرانی و سیاست مقابله به مثل
يکشنبه 21 آذر 1400 - 19:50

ناظران معتقدند که تیم ایرانی در مذاکرات وین سیاست مقابله به مثل را در برابر اقدامهای منفی آمریکا در پیش گرفته است. 

العالم – نظرکده

آنان افزودند که این تیم سیاست‌های جدیدی را در برابر سیاست‌های آمریکا در مذاکرات اتخاذ کرده و وقتی آمریکا تهدید کرد به ایران برای رسیدن به توافق فرصت نامحدود نمی دهد، ایران نیز تهدید کرد آمریکا تا ابد فرصت ندارد و همزمان اقدامهایی عملی در زمینه هسته ای انجام داد.

در این میان مواضع ایران و روسیه درباره مذاکرات هسته ای نشان داد که این مذاکرات در مسیر توافق قرار دارد و خطوط کلی این توافق مانند توافقات سابق است و اروپا وارد مرحله بررسی جزییات فنی توافق شده است به ویژه که اروپا برای تحقق توافق با ایران بسیار شتاب دارد به این دلیل که می خواهد بازار ایران را داشته باشد اما تحت فشارهای شدید آمریکا قرار دارد.

نمایندگان سابق مجلس شورای اسلامی نیز گفتند که رسانه های غربی در تلاشند ایران را در این مذاکرات ظالم و آمریکا را مظلوم نشان دهند اما واقعیت آن است که این آمریکاست که از توافق هسته ای خارج شد و تعهداتش را نقض کرده است.

مذاکره کننده ایرانی با عزم و اراده قوی و طرحهای مقبول راهی وین شده و درصورتیکه کشورهای اروپایی دارای اراده ای مستقل بودند این طرح ها را قبول می کردند اما تاکنون به خاطر فشارهای آمریکا نتوانستند که چنین کاری انجام دهند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها