«ناصر الذیبانی» که در مأرب کشته شد کیست؟

«ناصر الذیبانی» که در مأرب کشته شد کیست؟
دوشنبه 22 آذر 1400 - 13:14

سرلشکر "ناصر الذیبانی" رئیس آنچه "سازمان عملیات نظامی" وابسته به وزارت دفاع حکومت عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مسعفی یمن نامیده می شود، طی درگیری های جبهه جنوبی شهر مأرب کشته شد.

العالم-یمن

وی در حکومت سابق یمن دوره های آموزشی ذیل را گذراند: فرماندهی تیپ، فرماندهی گردان، فرماندهی گردان های نیروهای امنیتی مرکزی سابق، افسری گارد ریاست جمهوری، آذرخش، چتر نجات، امنیت و حفاظت و حقوق بشر.

الذیبانی مدال وظیفه را در سال 1994 میلادی دریافت کرد. علاوه بر آن، لوح تقدیرهایی از سوی رئیس ستاد و یگان های نظامی به او اهدا شد.

وی پس از فارغ التحصیلی از دانشکده جنگ، در پلیس نظامی به عنوان فرمانده گروهان مشغول به کار شد. پس از آن سمت معاون فرمانده امور فنی را بر عده گرفت و سپس، به دفتر فرمانده ارشد نیروهای مسلح منتقل شد. بعد از آن نیز در اطلاعات نظامی انجام وظیفه کرد.

گفتنی است که یک منبع نظامی وابسته به حکومت هادی ،که خواست نامش فاش نشود ، امروز دوشنبه به آژانس خبری آناتولی گزارش داد ناصر الذیبانی رئیس سازمان عملیات نظامی وزارت دفاع سابق یمن، طی جنگ هایی که در جبهه مأرب برافروخته بود، به همراه چند تن دیگر از اعضای ارتش کشته شد. وی تعداد این کشته شدگان را ذکر نکرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها