نجیب میقاتی: در تلاش برای رفع موانع تشکیل جلسه دولت هستیم

نجیب میقاتی: در تلاش برای رفع موانع تشکیل جلسه دولت هستیم
پنج‌شنبه 25 آذر 1400 - 14:47

نخست وزیر لبنان اعلام کرد برای رفع موانع تشکیل جلسات دولت تلاش می‌کنیم.

العالم - لبنان

«نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان طی سخنانی اعلام کرد، درست است که کار دولت از خلال جلساتی که با وزیران برگزار می‌کنیم ادامه دارد؛ اما عدم برگزاری نشست شورای وزیران موجب ایجاد شکاف بزرگی شده که ما تلاش داریم با آرامش به آن رسیدگی کنیم.

وی افزود، تشکیل جلسه شورای وزیران در شرایط متشنج کنونی و بدون ایجاد تفاهم میان طرف های مربوطه مانند این است که به اختلافات دامن زده و موجب تشدید اوضاع شویم.

میقاتی تصریح کرد اکنون زمان مناسبی برای مانع تراشی و تحمیل شرایط و شروط متقابل نبوده و سطح فروپاشی در کشور نیازمند تلاش‌های هماهنگ برای مقابله با این روند است.

وی در پایان افزود، لبنان بستری برای توهین به هیچ کشور عربی یا دخالت در امور آن نخواهد شد.

میقاتی دو روز قبل در در دیدار با «پی یِر دوکان»، فرستاده رئیس جمهور فرانسه و مسئول هماهنگ کننده کمک‌های بین المللی برای لبنان تاکید کرد: رایزنی‌ها برای یافتن راه حل برای اوضاع کنونی دولت ادامه دارد. گفتگو‌ها با صندوق بین المللی پول خوب پیش می‌رود و پیش بینی می‌کنیم نتایج به زودی اعلام شود. درخواست تشکیل جلسات هیئت دولت بدون فراهم کردن بستر مناسب ممکن است تنش‌های سیاسی را تشدید و راه حل‌ها را پیچیده‌تر کند. براین اساس پیش از هرگونه تصمیم گیری در این خصوص، رایزنی‌ها را به نتیجه می‌رسانیم.

برگزاری جلسات هیئت دولت لبنان پس از حادثه تیراندازی عناصر حزب نیروهای لبنانی به ریاست «سمیر جعجع» به سمت مردم معترض به سیاسی شدن پرونده انفجار بندر بیروت در منطقه الطیونه و حاضر نشدن وزرای وابسته به جنبش‌های امل و حزب الله در دولت که از عملکرد نامناسب «طارق البیطار» قاضی این پرونده انتقاد دارند، متوقف شده است.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها