چرا اشغالگران به حملات بیهوده خود به سوریه ادامه می دهند؟

چرا اشغالگران به حملات بیهوده خود به سوریه ادامه می دهند؟
جمعه 26 آذر 1400 - 17:21

طی تجاوز اخیر به سوریه نقاطی در منطقه جنوبی این کشور بمباران شد و در پی آن، یکی از سربازان ارتش سوریه به شهادت رسید. به گفته دمشق، پدافند سوریه توانست اکثر موشک ها را سرنگون کند.

العالم-نظرکده

به گفته کارشناسان، رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن پایگاه های نظامی سوریه و فرسوده کردن نیروهای مسلح آن از طریق تجاوزهای مکرر، درصدد عملی کردن اهداف راهبردی خود است اما در تحقق این اهداف ناکام خواهد ماند.

کارشناسان خاطرنشان می کنند که هدف رژیم صهیونیستی نابودی و فروپاشی حکومت سوریه است، اما در تحقق این هدف خود نیز ناکام مانده و خواهد ماند چرا که حکومت و ملت سوریه در مقابل این نیت پلید ایستادگی خواهند کرد.

کارشناسان تاکید می کنند که مزدوران رژیم صهیونیستی در مناطق متعددی از اراضی سوریه فعالیت می کنند،مثل اردوگاه الرقبان، منطقه التنف و شمال سوریه و علاوه بر آن "اسرائیل"، ترکیه و آمریکا نیز در این مناطق نقش یکدیگر را تکمیل می کنند.

به عقیده کارشناسان علت اصلی تجاوزهای پی در پی به سوریه این است که دولت سوریه مانع بزرگی در مقابل پروژه آمریکایی-صهیونیستی-ترکیه ای در منطقه است و به منزله دژ محکمی برای مقاومت عمل می کند.

کارشناسان از دیگر اهداف حملات مکرر رژیم صهیونیستی به سوریه را تلاش اسرائیلی-آمریکایی-ترکیه ای برای تحریک مردم سوریه علیه حضور روسیه در این کشور می دانند، بدین صورت که اگر روسیه نتواند موشک های متجاوز را سرنگون کند، حضور آن در سوریه بیهوده جلوه کند. علاوه بر آن، آمریکا به دنبال فاصله انداختن میان حکومت سوریه و متحدان آن و موضع گرفتن مردم این کشور عیه ائتلاف ایران-سوریه-روسیه است.

کارشناسان تاکید می کنند با قدرت و امکاناتی که حکومت سوریه و محور مقاومت دارند و با داشتن ثبات قدم در اهدافشان، همچنان به تجاوزها پاسخ داده خواهد شد تا نقشه آمریکا برای چیرگی بر تمام منطقه و تجاوز به سوریه، با شکست مواجه شود.

پژوهشگران سیاسی بر این باورند که تجاوزهای رژیم صهیونیستی به سوریه بخشی از پروژه های متجاوزانه دیگران بر این کشور است. از سویی آمریکا اعلام کرده است که از شرق سوریه خارج نخواهد شد و تحریم های سوریه را افزایش خواهد داد و از سوی دیگر، ترکیه در اجرای پیمان های سوچی تعلل می کند. همه این پروژه های تجاوزگرانه بر سوریه به یکدیگر کمک می کنند تا این کشور را در مدار فرسودگی نگاه دارند.

پژوهشگران تاکید می کنند که بر عهده نگرفتن مسئولیت تجاوزهای صورت گرفته به خاک سوریه توسط رژیم صهیونیستی، به دلیل ترس این رژیم از پاسخ سوریه است. رژیم اشغالگر گمان می کند تا وقتی که مسئولیت تجاوزهای خود را بر عهده نگیرد، سوریه نیز به این تجاوزها پاسخ نخواهد داد. درحالیکه همه جهانیان می دانند مسئول این حملات، رژیم صهیونیستی است حتی اگر درصدد شانه خالی کردن از آن باشد یا خود را زیر پوشش غرب پنهان کند.

کارشناسان بر این باورند که "اسرائیل" با تجاوزهای پی در پی علیه سوریه، می خواهد حتی در صورت بازگشت حاکمیت و کنترل داخلی به تمام اراضی آن، این کشور را همچنان در درگیری نگاه دارد تا با تحلیل رفتن نیرویش، نتواند از جای برخیزد و به بازسازی خود در حوزه های مختلف بپردازد. اما سوریه با کمک دولت و مردم این خیال واهی را نابود خواهد کرد و در تمام زمینه های نظامی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی از نو شکفته خواهد شد.

محمد فهمی

پربیننده ترین خبرها