گفتگو با خبرنگار العالم:

فضای تونس در یازدهمین سالگرد انقلاب این کشور

فضای تونس در یازدهمین سالگرد انقلاب این کشور
جمعه 26 آذر 1400 - 18:00

منیره شریفی خبرنگار العالم در تونس گزارش داد که امروز مردم این کشور یازدهمین سالگرد انقلاب تونس را جشن گرفتند و همراه با آن، تظاهرات ها و تجمع های اعتراضی مختلفی برگزار نمودند.

العالم-تونس

شریفی در گفتگوی مستقیم با شبکه العالم گفت هواداران قیس سعید رئیس جمهور تونس در خیابان حبیب بو الرقیبه تجمع نموده، حمایت خود از او را اعلام کرده و از او خواستند در اقدامات جدیدش و برنامه ای که از آن صحبت کرده ثابت قدم باشد.

خبرنگار العالم افزود: از سوی دیگر، مخالفان سعید نیز در مکان دیگری از همان خیابان، تجمعی تحت عنوان "شهروندان علیه کودتا" تشکیل دادند. آنها به فضایی که برای تجمع به آنها داده شده بود، به وزارت کشور معترض بودند.

شریفی خاطرنشان کرد که در تجمع مخالف با سعید، برخی از چهره های سیاسی و نمایندگان برکنار شده مجلس از جریان های مختلف اپوزیسیون نیز حضور داشتند. خواسته اصلی این افراد، عقب نشینی رئیس جمهور از تصمیمات خود و در پیش گرفتن شیوه مذاکره ملی است تا همه احزاب را در عرصه سیاست گرد هم آورد.

خبرنگار العالم اظهار داشت: علاوه بر تجمع های هوادارانه و مخالف با سعید، برخی احزاب با گرایش‌های دموکراتیک-اجتماعی نیز خواستار ورود به خیابان بورقیبه شدند تا با رویکردی متفاوت از گروه های ضد انقلاب، مخالفت خود با تصمیمات رئیس جمهور را ابراز کنند.

از سوی دیگر، قیس سعید رئیس جمهور تونس طی بیانیه ای که به مناسبت انقلاب تونس منتشر کرد گفت: این مسیر باید در نهادهای دولتی و در پرتو قوانین جدید ادامه یابد.

وی افزود: سال هایی که گذشت نشان داد چه کسانی در کنار ملت ایستاده اند و چه کسانی آنها را ناامید می کنند تا کشور را به عقب بازگردانند.

پربیننده ترین خبرها