کشتار 2 هزار کودک فلسطینی از سال 2000

کشتار 2 هزار کودک فلسطینی از سال 2000
شنبه 27 آذر 1400 - 16:47

گزارش یک پایگاه اسرائیلی حاکی است که مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل ، از سال 2000 تا کنون، دو هزار کودک فلسطینی را به شهادت رسانده اند.

العالم - فلسطین اشغالی

این گزارش که توسط " خالد کزمر" سازمان بین المللی دفاع از کودکان فلسطینی تهیه شده و در پایگاه عبری زبان " سیحا مکومیت" منتشر شده است، می افزاید: از سال 2014 که اسرائیل جنگ 50 روزه را به راه انداخت، سال 2021 ، بدترین سال برای کودکان فلسطینی بوده است.

بنابر این گزارش، نظامیان رژیم اشغالگر و شهرک نشینان صهیونیست، درسال جاری، 86 کودک فلسطینی را در کرانه باختری، قدس و باریکه غزه به شهادت رساندند.

همچنین به موجب گزارش یاد شده،67 کودک فلسطینی در جنگی که رژیم صهیونیستی در مه گذشته علیه باریکه غزه به راه انداخت و 11 روز به طول انجامید، شهید شدند.

بر اساس گزارش مذکور، نظامیان رژیم اشغالگر در سال جاری، 15 کودک فلسطینی را در کرانه باختری و قدس اشغالی و شهرک نشینان نیز دو کودک دیگر را به شهادت رساندند.

در گزارش فوق تاکید شده است که نظامیان رژیم اشغالگر در همه موارد، کودکان فلسطینی را بدون هیچ مجوزی به شهادت رسانده اند، به گونه ای که این موارد، می تواند به عملیات اعدام خارج از چارچوب قانون تبدیل شود زیرا اشغالگران با هدف کشتن کودکان به آن ها شلیک کرده اند.

بر اساس این گزارش، در یک مورد یک نوجوان فلسطینی به نام «عبدالله جوابره» ۱۷ ساله که چندین بار دستگیر شده بود ، با شلیک مستقیم گلوله به شهادت رسیده است.

این گزارش همچنین تاکید می‌کند که مقامات رژیم اسرائیل به جای محاکمه مأموران خود، توان خویش را برای ساکت کردن سازمان‌های حقوق بشری معطوف می کنند.

پربیننده ترین خبرها