خیابان های پاریس در تسخیر شهروندان فرانسوی در روز جهانی اعتراض به تبعیض نژادی

خیابان های پاریس در تسخیر شهروندان فرانسوی در روز جهانی اعتراض به تبعیض نژادی
شنبه 27 آذر 1400 - 20:46

شهروندان فرانسوی در پایتخت فرانسه و شهرهای دیگر این کشور در روز جهانی اعتراض به تبعیض نژادی به خیابان‌ها آمدند.

العالم - اروپا

منابع خبری عصر شنبه به وقت تهران از برگزاری تظاهرات ضد تبعیض نژادی از سوی شهروندان فرانسوی در «پاریس»، پایتخت فرانسه و دیگر شهرهای این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» شهروندان فرانسوی با تجمع در پاریس در سالگر روز جهانی مبارزه به تبعیض نژادی تجمع کردند. این تظاهرات تحت عنوان «همبستگی» در حال برگزاری است و پیش بینی می‌شود نمایندگان ۲۰۰ سازمان و نهاد در آن مشارکت کنند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، قرار است تظاهراتی مشابه در دیگر شهرهای فرانسه نیز برگزار شود.

در سال ۲۰۰۰، سازمان ملل متحد «روز بین‌المللی مهاجران» را تعیین کرد که هر ساله در ۱۸ دسامبر برگزار می‌شود، روزی که کنوانسیون حمایت از حقوق کارگران مهاجر و اعضای خانواده آنها در سال ۱۹۹۰ تصویب شد.

چندی قبل معترضان ضد فاشیست و تبعیض نژادی در پاریس در تظاهراتی که علیه موج فزاینده سیاست راست افراطی در فرانسه از جمله سیاست‌های نژادپرستانه برگزار شد مورد حمله پلیس قرار گرفتند و طی آن پلیس با باتوم و گاز اشک آور به مردم حمله کرد.

طی روزهای گذشته نیز دور دیگری از تظاهرات هواداران جنبش اعتراضی جلیقه زردها در شهرهای مختلف فرانسه لرگزار شد و هواداران جنبش جلیقه زردها بار دیگر در خیابان‌های شهر پاریس پایتخت فرانسه به خیابان‌ها آمدند. هواداران جنبش اعتراضی جلیقه زردها علیه واکسیناسیون اجباری کووید-19، مجوزهای بهداشتی و تعدادی دیگر از مسائل اجتماعی این دور از تظاهرات را برگزار کردند.

چندی قبل «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در انتقادی تند و توهین‌آمیز از معترضان به قوانین کرونایی دولت، گفت تسلیم آن‌ها نخواهد شد. ماکرون معترضان را بی‌عقل توصیف کرد و گفت: «چند ده هزار نفر عقلشان را تا حدی از دست داده‌اند که می‌توانند بگویند ما در دیکتاتوری زندگی می‌کنیم.»

کسانی که در فرانسه واکسن کرونا و این گذرنامه را دریافت نکرده باشند از ورود به رستوران‌ها، بارها و رفتن به مسافرت محروم می‌شوند. این گواهی حاکی از این است که فرد صاحب آن، دست‌کم یک دوز واکسن کرونا دریافت کرده، تست کرونای او در ۴۸ ساعت گذشته منفی بوده یا پس از ابتلا به این بیماری، بهبود یافته است.

پربیننده ترین خبرها