نگرانی از پیامدهای اومیکرون؛ بهای جهانی نفت ۵ درصد کاهش یافت

نگرانی از پیامدهای اومیکرون؛ بهای جهانی نفت ۵ درصد کاهش یافت
دوشنبه 29 آذر 1400 - 14:41

نگرانی از پیامدهای اقتصادی همه‌گیری سویه اومیکرون ویروس کرونا و خوش‌بینی نسبت به رفع تحریم‌های نفتی ایران به کاهش ۵ درصدی بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازارهای جهانی منجر شد.

العالم ـ اروپا

تارنمای اقتصادی تله تریدر گزارش کرد که افزایش گسترده شیوع سویه بشدت مسری اومیکرون و نگرانی از پیامدهای اقتصادی احتمالی ناشی از محدودیت‌های کرونایی موجب شد تا امروز نیز بهای نفت خام در بازارهای جهانی کاهش یافته و نسبت به معاملات روز گذشته ۵ درصد افت کند.

به نوشته این تارنمای اتریشی، علاوه بر این، ادامه مذاکرات وین پس از تعطیلات کریسمس و احتمال رفع تحریم‌های نفتی ایران در آینده نزدیک در کاهش بهای نفت مؤثر بوده است.

به گزارش این تارنما، نفت وست تگزاس اینترمدیت با کاهشی ۵.۴ درصدی ۶۶ دلار و ۹۰ سنت و نفت برنت دریای شمال نیز با کاهشی ۴.۹ درصدی ۶۹ دلار و ۹۱ سنت معامله شد.

به گزارش ایرنا، پیش‌تر روزنامه وال استریت ژورنال نیز در گزارشی هشدار داده بود که جولان سویه اومیکرون باعث بسته شدن مرزها و ایجاد محدودیت‌های جدید اجتماعی در بسیاری از کشورهای جهان شده که این امر به سهم خود بر فعالیت‌های اقتصادی تأثیرگذار است.

وال استریت ژورنال در این گزارش نوشت: اکنون بانک‌های مرکزی جهان به جای کاهش سیاست‌های پولی برای حمایت از اقتصاد، بار دیگر ناگزیر به همان کاری هستند که در ابتدای شیوع ویروس کرونا انجام دادند و آن رفتن به سمت کاهش محرک‌های اقتصادی و افزایش نرخ بهره است.

پربیننده ترین خبرها