دمشق: دلیل اصلی پیچیدگی‌های اوضاع انسانی در سوریه، اشغالگری ترکیه است

دمشق: دلیل اصلی پیچیدگی‌های اوضاع انسانی در سوریه، اشغالگری ترکیه است
سه شنبه 30 آذر 1400 - 03:18

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل دلیل اصلی همه پیچیدگی‌ها و دشواری‌های مربوط به اوضاع انسانی و ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه را «اشغالگری و جنایات و حمایت ترکیه از گروه‌های تروریستی» دانست.

العالم-سوریه

«بسام صباغ» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل دیشب در سخنانی در نشست شورای امنیت سوریه، حضور نظامی ترکیه در شمال سوریه را مصداق اشغالگری خواند و گفت که «اشغالگری و جنایات و حمایت ترکیه از گروه‌های تروریستی» علت اصلی سختی‌ها و دشواری‌های مربوط به وضعیت بشردوستانه در سوریه است.

صباغ افزود: سوریه بار دیگر بر مواضع خود در رد مکانیزم انتقال کمک‌های بشردوستانه‌ به سوریه از طریق مرزهای این کشور با ترکیه را تأکید کرد و اظهار داشت که این مکانیزم نقض حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی سوریه است.

به گزارش خبرگزاری دولتی سوریه «سانا»، وی همچنین بر لزوم بستن اردوگاه بدنام الرکبان تأکید کرد و کفت: این اردوگاه تنها بر رنج شهروندان سوری و حمایت از گروه‌های تروریستی از سوی رژیم اشغالگر می‌افزاید.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت که دمشق به ارائه تسهیلات لازم به سازمان ملل و نهادهای ذی‌رتبط اجرای قطعنامه 2585، در ازای ممانعت از ترکیه و تجهیزات تروریستی این کشور در ادلب ادامه می‌دهد.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها