«شهید ایرلو» صدای مظلومیت مردم یمن بود

«شهید ایرلو» صدای مظلومیت مردم یمن بود
سه شنبه 30 آذر 1400 - 14:42

هشام شرف وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن امروز سه شنبه شهادت سفیر جمهوری اسلامی ایران در صنعاء را به دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

العالم - یمن

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در پیامی اعلام کرد: صمیمانه‌ترین تسلیت خود را به مناسبت درگذشت سفیر جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌داریم و بسیار اندوهگین هستیم. سفیر ایران در راستای رفع مظلومیت ما اقدام می‌کرد و صدای مظلومیت مردم یمن بود. قدردان خدمات و اقدامات دیپلماتیک وی هستیم.

این در حالی است که ساعاتی قبل هم سخنگوی جنبش «أنصارالله» شهادت «حسن ایرلو» سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن را تسلیت گفت.

بر اساس این گزارش، عبدالسلام اعلام کرده بود: «درگذشت» حسن ایرلو را خالصانه به مقامات و مردم ایران تسلیت می‌گوییم. وی همچنین ضمن تسلیت به خانواده سفیر ایران در یمن، رحمت واسعه الهی برای حسن ایرلو را خواستار شد.

از سوی دیگر، «حسین العزی» معاون وزیر خارجه یمن تأکید کرده بود: «درگذشت» حسن ایرلو را به رهبران جمهوری اسلامی ایران و مردم این کشور تسلیت می گویم. همچنین این ضایعه را به خانواده مجاهد وی تسلیت می گویم. ما یک دوست بسیار خوب را از دست دادیم؛ دوستی که الگوی یک دیپلمات موفق و متمایز بود. پیش از این، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان از شهادت سفیر جمهوری اسلامی ایران نزد دولت نجات ملی یمن در اثر ابتلا به کرونا خبر داد.

حسن ایرلو که از ۶ آبان ۱۳۹۹ رونوشت استوارنامه خود را به «هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی تقدیم کرده بود، در اثر ابتلا به بیماری کرونا به شهادت رسید. شهید ایرلو که از جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی نیز بود، در محل ماموریت خود به کرونا مبتلا شد و به دلیل همکاری دیر هنگام برخی کشورها، متاسفانه در شرایط نا مناسبی به کشور بازگشت و به رغم به کارگیری همه مراحل درمانی برای بهبود وضعیت بیماری ایشان، به فیض شهادت نائل آمد.

پربیننده ترین خبرها