امیرعبداللهیان: ظلمی را که محاصره‌کنندگان یمن به شهید ایرلو کردند فراموش نخواهیم کرد

امیرعبداللهیان: ظلمی را که محاصره‌کنندگان یمن به شهید ایرلو کردند فراموش نخواهیم کرد
سه شنبه 30 آذر 1400 - 16:46

وزیر امور خارجه در مراسم تشییع سفیر ایران در یمن گفت: ظلمی را که محاصره‌کنندگان یمن به شهید ایرلو کردند فراموش نخواهیم کرد.

العالم - ایران

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر امروز در مراسم تشییع شهید «حسن ایرلو» سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن در محل وزارت امور خارجه اظهار داشت: شهید ایرلو فرزندی بی ادعا و پرکار بود.

به گزارش فارس، رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: عرض تسلیت ویژه به مقام معطم رهبری و همه مردم ایران و مردم بزرگ یمن که شاهد بودند در ۲ سال گذشته شهید ایرلو حتی یک روز هم به مرخصی نیامد و برای رساندن پیام مظلومیت مردم یمن، از هیچ کوششی فروگذار نکرد.

وزیر خارجه ادامه داد: ما در مجموعه وزارت امور خارجه و همکاران ایشان در صنعاء و همه عزیزانی که با ایشان ارتباط داشتند ویژگی های منحصر به فرد شهید ایرلو را به خوبی به یاد دارند.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: شهید ایرلو عاشق خدمت کردن بود. سه شب پیش دختر ایشان با من تماس گرفت و گفت شرایط خیلی سختی داریم، نه عکسی، نه فیلمی و نه اطلاعی از وضعیت پدر داریم. این دقیقا در شرایطی بود که همه ما و همکارانم تلاش می کردند از آن طرفی که ۶ سال است مردم مظلوم یمن را بمباران می کند مجوزی گرفته شود برای انتقال به موقع برادر جانبازمان سفیر محترم، پرتلاش و دیپلمات فرهیخته و پرکار جمهوری اسلامی ایران در یمن، که بتوانیم ایشان را به موقع به تهران منتقل کنیم و مراحل درمانی ایشان تکمیل شود.

وزیر خارجه گفت:کوتاهی کردند، ما این کوتاهی و ظلمی که در حق این شهید بزرگ به عمل آمد را هرگز فراموش نخواهیم کرد.

امیرعبداللهیان ادامه داد: شهید ایرلوی عزیز حقیقتا دیپلماتی ورزیده، مسلط و فهیم بود. ایشان از طرفداران جدی راه حل سیاسی در یمن بود و در تمام تلکس ها مصاحبه ها و جلساتی که حضور پیدا می کرد، همواره از راه حل سیاسی در یمن سخن می گفت و در جایگاه شایسته یک دیپلمات واقعیت های صحنه یمن و نقشی که یمن می تواند در امنیت منطقه ای ما داشته باشد را یادآور می شد.

وی بیان کرد: یک بار دیگر به همه عزیزانی که شهید ایرلو را از نزدیک می شناختند، تسلیت عرض می کنم و خدمت همکاران خودم تسلیت ویژه عرض می کنم و خدمت دو فرزند بزرگوار ایشان که در جمع ما حضور یافتند و خدمت سایر فرزندان و همسر محترمه این شهید بزرگوار تسلیت عرض کرده و امیدواریم در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) روح بلند شهید عزیز ما با همه شهدای دفاع مقدس، شهدای مقاومت و حضرت سیدالشهدا (ع) محشور باشد.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه امروز اعلام کرد: شهید ایرلو که از جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی نیز بود در محل ماموریت خود به کرونا مبتلا شد و به دلیل همکاری دیرهنگام برخی کشورها، متاسفانه در شرایط نا مناسبی به کشور بازگشت و به رغم به کارگیری همه مراحل درمانی برای بهبود وضعیت بیماری ایشان، سحرگاه امروز (چهارشنبه) به فیض شهادت نائل آمد.

فارس

پربیننده ترین خبرها