محکومیت حاکم دوبی در دادگاه به پرداخت نیم میلیارد پوند به همسر سابق خود

محکومیت حاکم دوبی در دادگاه به پرداخت نیم میلیارد پوند به همسر سابق خود
سه شنبه 30 آذر 1400 - 17:12

حاکم دوبی در دادگاه به پرداخت نیم میلیارد پوند به همسر سابقش محکوم شد.

العالم - اروپا

به نقل از رویترز، دادگاهی در انگلستان شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دوبی، را به پرداخت میلیون‌ها پوند به شاهزاده هیا، همسر سابق، و دو فرزند خود محکوم کرد.

این رقم می‌تواند به نیم میلیارد پوند برسد که بالاترین رقمی است که دادگاهی در انگلستان تاکنون در این زمینه صادر کرده است. دلیل صدور این حکم و رقم هنگفت آن نیز محافظت از این سه نفر در برابر تهدیدهای حاکم دوبی بر ضد آنهاست.

در حکم دادگاه به صراحت آمده که به طور مشخص، از سوی شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دوبی و معاون ریاست امارات متحده عربی که متحد نزدیک انگلستان نیز است، تهدیدهایی علیه همسر سابق و فرزندان آنها که همراه مادرشان هستند، صورت می‌گیرد.

شاهزاده هیا بنت حسین که دختر ملک حسین پادشاه متوفی اردن است، در آوریل ۲۰۱۹ به همراه دو فرزندش به انگلستان گریخت. جلسات دادگاهی که از آن زمان تاکنون برای امور مربوط به حضانت فرزندانش و حمایت مالی تشکیل شده، بیش از ۷۰ میلیون پوند هزینه حقوقی داشته است.

دادگاه به حاکم دوبی دستور داده ۲۵۰ میلیون پوند به هیا و ۲۹۰ میلیون پوند به عنوان تضمین بانکی برای پرداخت‌های سالانه‌اش به همسر سابق و فرزندانش، پرداخت کند.

دادگاه بر این نظر است که هزینه‌های زندگی هیا به جای پرداخت سالیانه، به صورت پیش‌پرداخت ارائه شود تا همسر سابق وی نتواند هر سال از مبلغ هزینه‌ها به بهانه‌های مختلف یا با تهدید کم کند.

شیخ محمد پیش از این نیز به ربودن دو فرزند دیگرش، شاهزاده لطیفه و شاهزاده شمسا متهم شده بود.

شاهزاده لطیفه در سال ۲۰۱۸ سعی کرد از دوبی بگریزد ولی در قایقی در نزدیکی سواحل هند توسط کماندوها دستگیر و به امارات بازگردانده شد.

پربیننده ترین خبرها