قدردانی تل‌آویو از مشاور بایدن به خاطر حفاظت از «امنیت اسرائیل»

قدردانی تل‌آویو از مشاور بایدن به خاطر حفاظت از «امنیت اسرائیل»
چهارشنبه 1 دی 1400 - 18:13

«یائیر لاپید» وزیر خارجه و نخست‌وزیر گردشی رژیم صهیونیستی بعد از دیدار با «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، از او به دلیل حفاظت از امنیت این رژیم قدردانی کرد.

العالم - فلسطین اشغالی - امریکا

در ادامه دیدارهای مقام‌های رژیم صهیونیستی با مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن در سفر او به فلسطین اشغالی، نفر دوم کابینه این رژیم با این مقام ارشد آمریکایی دیدار کرد.

یائیر لاپید وزیر خارجه و نخست‌وزیر گردشی رژیم صهیونیستی در صفحه توییتر خود ضمن انتشار عکسی از دیدار روز چهارشنبه (امروز) با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره این دیدار توضیحاتی ارائه داد.

سالیوان روز سه شنبه (دیروز) برای دیدار با مقام‌های رژیم صهیونیستی و رایزنی درباره موضوعات مورد علاقه دو طرف از قبیل ایران وارد فلسطین اشغالی شد و با «اسحاق هرتزوگ» رئیس‌ رژیم صهیونیستی و «نفتالی بنت» نخست‌وزیر این رژیم دیدار دوجانبه داشت.

یائیر لاپید در توییت خود به تمجید و قدردانی از نقش آمریکا و شخص جیک سالیوان در قبال «امنیت اسرائیل» پرداخت.

نفر دوم کابینه رژیم صهیونیستی نوشت: «من با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی ایالات متحده دیدار داشتم و در این دیدار درباره یک استراتژی برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران و راه همکاری ایالات متحده و اسرائیل درباره این موضوع، چالش‌ها و فرصت‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و دیگر مناطق صحبت کردیم».

نفر دوم کابینه کنونی رژیم صهیونیستی افزود: «من از سالیوان به خاطر سفرش و اقداماتش برای امنیت منطقه و اسرائیل تشکر کردم».

قدردانی لاپید از مشاور امنیتی جو بایدن در شرایطی انجام شده که در دیدار نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با این مقام آمریکایی دو طرف علیه ایران رایزنی کردند.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که دستور کار اصلی دیدار بنت و سالیوان، موضوع برنامه هسته‌ای ایران و مذاکرات وین درباره بازگشت آمریکا و ایران به برجام بود.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این دیدار با مهم دانستن مذاکرات وین برای تل‌آویو اظهار داشت: «این روزها خیلی مهم هستند، آنچه در وین اتفاق می‌افتد پیامدهای عمیقی برای ثبات خاورمیانه و امنیت اسرائیل در سال های آینده دارد. و به همین دلیل است که این یک جلسه به موقع است».

فارس

پربیننده ترین خبرها