از "الان" تا "3 یا 5 سال دیگر"

نظریه پردازی ژنرال های صهیونیست درباره زمان حمله به ایران!

نظریه پردازی ژنرال های صهیونیست درباره زمان حمله به ایران!
پنج‌شنبه 2 دی 1400 - 11:04

"تومر بار"، فرمانده بعدی نیروی هوایی رژیم صهیونیستی دیروز چهارشنبه گفت که این رژیم دیگر وقتی برای آماده سازی خود برای حمله به تأسیسات هسته ای ایران ندارد. این در حالی است که طبق گزارشی در روزنامه "اسرائیل هیوم"، ارتش این رژیم، 3 تا 5 سال را برای تکمیل مقدمات حمله به ایران تعیین کرده است.

العالم - در گوشی

تومر بار که قرار است در آوریل آینده رسما جانشین عميكام نوركين، فرمانده فعلی نیروی هوایی این رژیم شود، به روزنامه یدیوت احرونوت گفته است که "اسرائیل" می تواند با حمله هوایی تأسیسات هسته ای ایران را نابود کند.

وی گفته است که ممکن است این عملیات یکی از پیچیده ترین عملیات های تاریخ این رژیم باشد.. "اما می توانم تصور کنم که این عملیات در دوره فرماندهی من رخ دهد و من متوجه حجم این عملیات هستم".

به نظر می رسد زمانی را که سران رژیم صهیونیستی برای حمله به تأسیسات هسته ای ایران تعیین کرده اند تا حد زیادی شبیه زمانی است که برای دستیابی ایران به "بمب هسته ای" تعیین کرده اند. یکی از آنها گفته بود که ایران فقط چند ماه تا ساخت بمب هسته ای فاصله دارد و نکته جالب این است که او چند سال پیش این زمان را تعیین کرده بود. با این حال هنوز هم در حال بسط دادن این مهلت است؛ گاه تا یک سال، گاه تا دو سال و گاه چند ماه. به طوری که دیگر تبدیل به سوژه جوک و شوخی روزنامه ها شده است. این شخص، شخص نتانیاهوست.

جالب اینجاست که تعیین ضرب الاجل های گوناگون بین سیاستمداران این رژیم تبدیل به یک عادت شده است. اما اینکه این عادت به محافل نظامیان هم راه پیدا کرده است، مسخره است؛ آنها هیچ نوع اتفاق نظری درباره زمان دستیابی ایران به بمب هسته ای ندارند. همچنین با اینکه در اظهارات و مواضع خود به گزارش های اطلاعاتی و تجسسی و نظامی دقیق متکی هستند اما هیچ یک نتوانسته اند زمان مناسبی را برای حمله به تأسیسات هسته ای ایران تعیین کنند.

علت اینهمه آشفتگی و ضد و نقیض گویی در میان رهبران سیاسی و فرماندهان نظامی این رژیم درباره ایران، این است که هر چه می گویند یکسره دروغ است. آنها خودشان را در مقابل جهانیان رسوا کرده اند. زیرا نه ایران به دنبال بمب هسته ای است و نه آنها می توانند به ایران حمله کنند. نکته جالب این است که اولین اسرائیلی که به ناتوانی این رژیم از حمله به ایران اذعان کرد، سران سابق این رژیم مثل ایهود باراک، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی هستند. بنابراین هیچ کس حرف های تومر بار را جدی نمی گیرد همانطور که کسی حرف های عمیکام نورکین را جدی نگرفت.

پربیننده ترین خبرها