عباس در دیدار با سالیوان: اسرائیل باید به اشغال قلمرو فلسطینیان پایان دهد

عباس در دیدار با سالیوان: اسرائیل باید به اشغال قلمرو فلسطینیان پایان دهد
پنج‌شنبه 2 دی 1400 - 11:29

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با مشاور امنیت ملی آمریکا با تأکید بر لزوم توقف اشغالگری صهیونیست‌ها گفت که سیاست‌های تل‌آویو راه‌حل دو دولتی را تضعیف می‌کند.

العالم - فلسطین اشغالی

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه سفر به فلسطین اشغالی، روز گذشته (چهارشنبه) با «محمود عباس» رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین در «رام‌ الله» دیدار و درباره جدیدترین تحولات سیاسی گفت‌وگو کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری آناتولی، عباس در جریان دیدار با سالیوان تأکید کرد که رژیم صهیونیستی باید به اشغال قلمرو فلسطینیان پایان دهد و توسعه شهرک‌سازی‌ها را متوقف کند.

طبق این گزارش، عباس در ادامه، خطاب به مشاور امنیت ملی آمریکا تصریح کرد که تل‌آویو باید به مسجد الاقصی احترام بگذارد و اخراج فلسطینیان در قدس شرقی پایان دهد زیرا چنین اقداماتی در تضاد با قانون است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین گفت، سیاست‌های رژیم صهیونیستی، راه‌حل دو دولتی را تضعیف می‌کند و بر اهمیت تقویت روابط آمریکا و ایالات متحده و فلسطینیان تأکید کرد.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، سالیوان نیز بر تعهد ایالات متحده بر راه‌حل دو دولتی تأکید کرد.

سالیوان روز سه‌شنبه هفته جاری به سرزمین اشغالی سفر کرد و «برت مگ گورک» معاون دستیار «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و هماهنگ‌کننده امور غرب آسیا و شمال آفریقا و «یائل لمپرت» سرپرست دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک در این سفر وی را همراهی کردند.

شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در دوره ریاست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا شاهد جهش چشمگیری بود به طوری که تل‌آویو، مطابق با گزارش منابع صهیونیستی، در سال ۲۰۲۰، ۱۲۱۵۹ واحد صهیونیست‌نشین جدید احداث کرد که این تعداد واحد از سال ۲۰۱۲ تاکنون بی‌سابقه بوده است.

شهرک‌سازی‌ها در حالی در خاک فلسطین انجام می‌شود که شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیست و سوم دسامبر سال ۲۰۱۶ قطعنامه‌ ۲۳۳۴ را به‌ منظور پایان دادن به شهرک‌‌سازی رژیم صهیونیستی در خاک فلسطین تصویب کرد.

در این قطعنامه ضمن تأکید بر عدم مشروعیت شهرک‌های سازی‌های رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۶۷، از تل‌آویو خواسته شده که به شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری از جمله قدس شرقی پایان دهد.

فارس

پربیننده ترین خبرها