آمریکا سه معافیت تحریمی برای طالبان و شبکه حقانی صادر کرد

آمریکا سه معافیت تحریمی برای طالبان و شبکه حقانی صادر کرد
پنج‌شنبه 2 دی 1400 - 12:27

وزارت خزانه‌داری آمریکا خبر داد که به منظور تسهیل کمک‌های بین‌المللی به افغانستان، سه معافیت تحریمی برای مراودات مالی با طالبان و شبکه حقانی صادر کرد.

العالم - امریکا

همزمان با تشدید فشارهای بین‌المللی به آمریکا درباره تداوم مسدود کردن دارایی‌های افغانستان بعد از تسلط طالبان بر این کشور، واشنگتن از صدور سه معافیت تحریمی خبر داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور یک بیانیه اعلام کرد، این وزارتخانه به منظور تسهیل کمک‌های بین‌المللی به افغانستان سه معافیت تحریمی برای طالبان و شبکه حقانی صادر کرد.

رویترز در گزارش خود درباره این خبر نوشت: «ایالات متحده روز چهارشنبه (دیروز) رسماً مقامات ایالات متحده و سازمان ملل را که تجارت مجاز با طالبان انجام می‌دادند، از تحریم‌های ایالات متحده معاف کرد تا تلاش کنند کمک به افغانستان را در حالی که این کشور در حال فرو رفتن در یک بحران انسانی عمیق‌تر است، حفظ کند».

این رسانه غربی البته تصریح کرد: «با این حال، مشخص نیست که آیا این اقدام راه را برای پرداخت ۶ میلیون دلار پیشنهادی سازمان ملل به اسلام گرایان (طالبان) هموار می‌کند یا خیر».

رویترز روز سه شنبه هفته جاری از برنامه سازمان ملل برای پرداخت پول به دستمزد ماهانه پرسنل وزارت داخله افغانستان تحت کنترل طالبان که از تاسیسات سازمان ملل محافظت می‌کنند و پرداخت کمک هزینه غذای ماهانه به آنها در سال آینده (۲۰۲۲) گزارش داد.

این برنامه پیشنهادی سازمان ملل سؤالاتی را در مورد اینکه آیا این پرداخت‌ها نقض تحریم‌های ایالات متحده است ایجاد کرده بود.

در حال تکمیل ...

پربیننده ترین خبرها