اومیکرون انگلیس، آلمان و فرانسه را آشفته کرده است

اومیکرون انگلیس، آلمان و فرانسه را آشفته کرده است
جمعه 3 دی 1400 - 13:50

نگرانی‌ها در انگلیس، فرانسه و آلمان با شناسایی موارد بالای ابتلا به سویه جدید اومیکرون افزایش یافته است؛ گزارش نخستین مورد فوتی ناشی از این گونه کرونا در آلمان و رکوردهای جدید ابتلا و فوتی زیاد در فرانسه و انگلیس موجی از وحشت را به دنبال داشته و باعث آشفتگی شده است.

العالم - اروپا

این کشورها با ثبت ۶۸۰ هزار و ۶۵۱ مورد فوتی از مجموع ۲۷ میلیون و ۶۱۱ هزار و ۴۴۷ مبتلا به کرونا به ترتیب در جایگاه‌های چهارم، هفتم و هشتم جهان قرار دارند.

به نوشته دویچه وله، در آلمان تاکنون نزدیک به سه هزار و ۲۰۰ مورد قطعی ابتلا به سویه اُمیکرون شناسایی شده و یکی از مبتلایان نیز فوت کرده است. یک سوم موارد ابتلا مربوط به شبانه‌روز گذشته است و همین نگرانی درباره شتاب گسترش اومیکرون را افزایش می‌دهد.

حدود چهار هفته پس از شناسایی نخستین مورد ابتلا به سویه اُمیکرون در آلمان موارد ابتلا در این کشور به این سویه به شدت در حال افزایش است.

موسسه روبرت کخ مرجع رسمی گردآوری و انتشار آمار کرونا در آلمان صبح روز گذشته با استناد به داده‌های اداره‌های بهداشت ایالتی اعلام کرد تا روز چهارشنبه سه هزار و ۱۹۸ مورد ابتلا به سویه امیکرون گزارش شده است.



«تاگس‌شاو» تارنمای کانال یک تلویزیون آلمان به نقل از این موسسه می‌گوید تنها در فاصله روزهای سه‌شنبه تا چهارشنبه گذشته موارد ابتلا به سویه اُمیکرون کرونا ۸۱۰ مورد بوده که بیانگر افزایش ۳۳ درصدی به نسبت روز قبل است.

بیشترین موارد ابتلا به این سویه با هزار و ۵۰۰ مورد در بین شهروندان ۱۴ تا ۳۴ شناسایی شده و شهروندان بین ۳۴ تا ۵۹ سال با هزار و ۵۰ مورد ابتلا در رده بعدی قرار دارند.

** ثبت نخستین مورد مرگ در میان مبتلایان به اُمیکرون در آلمان

موسسه روبرت کخ همچنین از ثبت نخستین مورد مرگ در میان مبتلایان به سویه اُمیکرون ویروس کرونا خبر داد. این قربانی در گروه سنی ۶۰ تا ۷۹ سال قرار دارد و در مورد او اطلاعات بیشتری منتشر نشده است.

دویچه وله نوشته تا کنون بیشتر موارد ابتلا به سویه اومیکرون در ایالت‌های پرجمعیت ثبت شده است؛ ایالت نوردراین- وستفالن با هزار و یکصد مورد ابتلا در صدر قرار دارد و ایالت‌های بایرن و هامبورگ با ۶۰۰ و ۴۶۰ مورد ابتلا به سویه اومیکرون در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

** از هر سه فرانسوی مبتلا به کرونا یک نفر به سویه اُمیکرون آلوده است

فرانسه و انگلیس هم به ترتیب بیش از ۹۱ هزار و ۱۱۹ هزار و ۷۸۹ مورد جدید ابتلا به کرونا را ثبت کرده‌اند؛ اعلام خطر ابتلای روزانه یکصد هزار فرانسوی به سویه جدید اُمیکرون در روزهای آینده موجی از وحشت و نگرانی را در محافل گوناگون و افکار عمومی این کشور به راه انداخته است. در زمان حاضر، میزان آلودگی به ویروس اُمیکرون در ۴ منطقه فرانسه به ویژه پاریس از میانگین بسیار بالایی برخوردارست. به گفته مقامات بهداشتی فرانسه، از هر سه نفر مبتلا به کرونا در این کشور یک نفر به سویه اُمیکرون آلوده است.

به گفته «اولیویه وران» وزیر بهداشت فرانسه در این کشور حدود ۸۸ هزار مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ شناسایی شده که این تعداد بالاترین رقمی است که فرانسه از زمان شروع همه‌گیری در سال ۲۰۲۰ تجربه کرده است.

** هشدار شورای علمی فرانسه نسبت به به‌هم ریختگی اوضاع کشور ناشی از اُمیکرون

در عین حال به نقل روزنامه لیبراسیون فرانسه، شورای علمی این کشور هشدار داده که سویه اُمیکرون می‌تواند اوضاع کشور را به هم بریزد.

این روزنامه فرانسوی نوشت: شورای علمی فرانسه از به هم ریختگی وضعیت در بسیاری از بخش‌ها از جمله فروشگاه‌ها، مدارس و حمل و نقل در ماه ژانویه واهمه دارد؛ برای کاستن از این به هم ریختگی، شورا پیشنهاد داده که امکان قرنطینه ضروری باشد که می‌تواند تا ۱۷ روز به طول بیانجامد. بدین دلیل که به نظر می‌رسد اُمیکرون می‌تواند اشکال شدید کمتری نسبت به کووید ۱۹ ایجاد کند.

** ۱۴ نفر در انگلیس به خاطر ابتلا به اُمیکرون جان خود را از دست داده‌اند

انگلیس هم می‌گوید: تاکنون ۱۳۲ نفر مبتلا به سویه اُمیکرون در بیمارستان‌های این کشور بستری شده بودند که از این تعداد ۱۴ نفر - بین ۵۲ تا ۹۶ سال - جان خود را از دست دادند.

به نوشته الجزیره، موارد مبتلا به اُمیکرون در معرض خطر بسیار کمتری برای پذیرش در بیمارستان هستند؛ الجزیره انگلیسی گزارش کرد: یافته‌های آژانس بهداشت عمومی (UKHSA) انگلیس گفته به استناد شواهد موجود، سویه اُمیکرون بیماری خفیف‌تری نسبت به سایر سویه‌های کووید-۱۹ ایجاد می‌کند. بر این اساس، مبتلایان به اُمیکرون بین ۵۰ تا ۷۰ درصد کمتر از افراد مبتلا به گونه دلتا نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند.


به نقل از دویچه وله، «جنی هریس -Jenny Harries» مدیر اجرایی این آژانس گفته باید توجه داشت که این‌ها داده‌های اولیه است و تحقیقات بیشتری برای تایید آنها نیاز است.

** احتمال ابتلای مجدد به اُمیکرون؛ اُمیکرون آنتی‌بادی‌ها را دور می‌زند

آژانس بهداشت عمومی انگلیس همچنین در خصوص ابتلای مجدد به اُمیکرون هشدار داده و گفته این سویه قادر است در برابر آنتی‌بادی‌های ساخته شده از طریق واکسیناسیون یا در بین افرادی که پیشتر به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند مقاومت کند. بر اساس داده‌های اولیه، ۹.۵ درصد از موارد ابتلا به اُمیکرون در میان افرادی بوده که پیشتر به کرونا مبتلا شده‌اند.

در زمان حاضر به طور جد تمامی نگاه‌ها به انگلیس معطوف شده است؛ کشوری که بیشترین میزان ابتلا به اُمیکرون را تجربه کرده است و موارد ابتلا به کووید ۱۹ در هفته گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است. موارد گزارش شده در روز پنجشنبه از حیث ابتلا به کرونا در انگلیس از زمان پیدایش همه‌گیری تاکنون برای نخستین بار بالاترین رکورد بوده است.

رویترز هم به نقل از مقامات بهداشتی انگلیس نوشته خطر بستری شدن افراد مبتلا به اُمیکرون اگر چه نسبت به دلتا کمتر است اما انتقال بیشتر سویه جدید همچنان می‌تواند به تعداد قابل توجهی از ابتلاها منجر شود که نیاز به درمان‌های بیمارستانی دارند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها