تظاهرات جدید معترضان به نتایج انتخابات در بغداد

تظاهرات جدید معترضان به نتایج انتخابات در بغداد
جمعه 3 دی 1400 - 16:49

معترضان به نتایج انتخابات پارلمانی در عراق امروز هم در ورودی منطقه الخضراء بغداد اعتراض خود را به نتایج انتخابات اعلام کردند.

العالم - عراق

منابع عراقی گزارش دادند که معترضان به نتایج انتخابات امروز هم در نزدیکی ورودی منطقه الخضراء بغداد دست به تجمع اعتراض آمیز زدند.

نیروهای امنیتی عراق امروز جمعه مجددا در بغداد و به طور مشخص در اطراف منطقه الخضراء که سفارت آمریکا، مقر هیئت های نمایندگی خارجی، ساختمان های دولت و پارلمان در آن قرار دارد، مستقر شدند.

حضور نیروهای امنیتی عراق در سطح شهر از نیمه شب گذشته آغاز شد و نیروهای امنیتی اقدام به بستن پل الجمهوریه در مرکز بغداد که به یکی از ورودی‌های منطقه الخضرا منتهی می شود، کردند.

راه‌های دیگر منتهی به منطقه الخضراء نیز بسته شد و ده ها نفر از نیروهای امنیتی عراق در ورودی‌های دیگر آن مستقر شدند.

به گفته مقامات امنیتی عراق، استقرار نیروهای امنیتی اقدامی پیشگیرانه برای هرگونه وضعیت اضطراری یا خشونت در پی تظاهرات و اعتراضات است.

یک افسر در فرماندهی ستاد عملیات بغداد به العربی الجدید گفت: اوضاع در بغداد پایدار است و استقرار نیروهای امنیتی اقدامی بدیهی به همراه هرگونه اقدام اعتراضی یا تظاهرات است.

وی توضیح داد که تدابیر امنیتی شامل حضور در منطقه الخضراء و نزدیکی ورودی های آن، تامین امنیت مناطق نزدیک به آن به ویژه «الکراده» و «الجادریه» و «العلاوی» است و اشاره کرد که مقامات بلندپایه امنیتی دستور به عدم درگیری با معترضان داده‌اند.

مخالفان نتایج انتخابات پارلمانی عراق هنوز مخالفت خود با پذیرش نتایج انتخابات و تشکیل دولت جدید براساس آن را اعلام می‌کنند.

انتظار می رود دادگاه فدرال روز یکشنبه به شکایت «هادی العامری» رهبر ائتلاف فتح نسبت به نتایج انتخابات رای دهد.

پربیننده ترین خبرها