در گفتگو با العالم مطرح شد؛

هشدار کارشناس عراقی درباره برداشتن دیوارنگاره شهید المهندس از بغداد

شنبه 4 دی 1400 - 13:19

یک کارشناس امور راهبردی در عراق اظهار داشت در حالی‌که کشور با بحران اعتراضات به نتایج انتخابات پارلمانی مواجه شده، زمانبندی برداشتن دیوارنگاره "ابومهدی المهندس" معاون سابق هیئت الحشد الشعبی از میدان فردوس در مرکز بغداد بسیار بد است

العالم- عراق

"اثیر الشرع" در گفت‌وگو با شبکه العالم گفت: تصمیم به برداشتن دیوارنگاره شهید المهندس به دستور و امر آمریکایی‌ها انجام می‌شود؛ زیرا حامل شعاری علیه حضور نیروهای آمریکایی است و دولت عراق دستور چنین تصمیماتی را می‌دهد تا تحصن‌کنندگان را از نزدیک دروازه‌های منطقه "الخضراء" به منطقه‌ای که این دیوارنگاره در آن واقع است، بکشانند.

این کارشناس امور راهبردی با اشاره به اینکه طرف‌های خارجی به دولت عراق دستوراتی مبنی بر عدم طراحی دیوارنگاره‌هایی در نزدیک فرودگاه یا در میدان‌های عمومی داده‌اند، تأکید کرد که تبعات این تصمیمِ "تحریک‌آمیز" بر عهده دولت است.

روز گذشته، مردم و جوانان عراقی برای جلوگیری از برداشتن دیوارنگاره شهید ابومهدی المهندس، از بالای ساختمانی در میدان فردوس بغداد تجمع کردند.

پیش‌تر برخی منابع گزارش داده بودند، قرار است دیوارنگاره شهید ابومهدی المهندس در میدان فردوس بغداد برداشته شود.

بر اساس این گزارش، معترضان خشمگین همچنین به سمت منطقه امنیتی سبز بغداد حرکت کردند و قصد عبور از موانع امنیتی را دارند.

معترضان با سردادن شعارهایی تهدید کردند که با هرگونه اقدام برای برداشتن دیوارنگاره شهید ابو مهدی المهندس مقابله خواهند کرد.

پربیننده ترین خبرها