تلاش نفرت‌انگیز رژیم سعودی برای سرپوش گذشتن به شکست در جنگ یمن

تلاش نفرت‌انگیز رژیم سعودی برای سرپوش گذشتن به شکست در جنگ یمن
شنبه 4 دی 1400 - 15:02

بیشتر ناظران سیاسی معتقدند دلیل اصلی حملات هیستیریک ائتلاف سعودی به مناطق مسکونی و بیمارستان‌ها در برخی از استان‌های یمنی در طی روزهای گذشته سرپوش گذاشتن به شکست مفتضخانه‌اش است؛ شکستی که ریاض سعی دارد تا حد امکان تاریخ اعلام رسمی آن را به تعویق بیندازد.

العالم- کشکول

آنچه ناظران درباره حملات نظامی ائتلاف سعودی به اهداف غیرنظامی در یمن اتفاق نظر دارند واقعیتی برگرفته از تجربیات تاریخ است. زمانی‌که ارتش‌های متجاوز از مواجهه با مبارزان در میادین نبرد عاجز بمانند به یک روش بسیار پست و نفرت‌انگیز متوسل می‌شوند که فرزندان، زنان و خانواده‌های این مبارزان را در مناطق مسکونی و غیرنظامی هدف قرار دهند؛ این شیوه ترسویان را همچنین رژیم معدوم صدام نیز طی جنگ تحمیلی علیه ایران دنبال کرد.

موضوع قابل توجه این است که کشورهای متجاوز به یمن 7 سال پیش اعلام کردند که این جنگ را طی یک یا دو هفته به نفع خودشان یکسره خواهند کرد. آنها در بیانیه‌های نظامی مدعی شدند که تمام اهداف نظامی و تمام زیرساخت‌هایی که در خدمت نیروهای مسلح یمن بود را منهدم کردند ولی امروز و با گذشت 7 سال از جنگ، جنگنده‌های "رافائلگ فرانسه که رژیم سعودی برای خرید آنها میلیاردها دلار هزینه کرده، اجساد زنان و کودکان یمنی را پاره‌پاره می‌کند.

قدر مسلم آن است که خون این زنان و کودکان بی‌گناه به هدر نمی‌رود و پدران و برادران آنها در میادین نبرد انتقام خون‌شان را خواهند گرفت نه از طریق مقابله به مثل و هدف قرار دادن غیرنظامی سعودی و خانه‌های‌شان، بلکه انتقام در میادین نبرد و با شتاب بخشیدن به عملیات آزادسازی مأرب و دیگر استان‌های یمن از اشغال متجاوزان و مزدوران و همچنین از طریق هدف قرار دادن تاسیسات نظامی و اقتصادی انجام می‌شود و آل سعود به زودی پِی خواهد برد که هیچ پیروزی برای آن در افق جنگ علیه یمن وجود ندارد مگر اینکه این جنگ، اشتغالزایی را در غرب و آمریکا رونق داده و چرخه شرکت‌های تسلیحاتی آن را با دلارهای نفتی سعودی و اماراتی با شتاب بیشتر به کار انداخته است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها