ارتش یمن: استان الجوف به صورت کامل آزاد شد

ارتش یمن: استان الجوف به صورت کامل آزاد شد
يکشنبه 5 دی 1400 - 17:20

سرتیپ یحیی سریع اعلام کرد که استان الجوف به طور کامل آزاد شده و فقط برخی از پس مانده های دشمن باقی مانده اند.

العالم - یمن

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که نیروهای این کشور، عملیات «فجر الصحراء» را انجام دادند که باعث آزادسازی منطقه «الیتمه» و مناطق مجاور آن در «الجوف» شده است.

سریع گزارش داد، در عملیات نیروهای یمنی، مزدوران از مناطق مذکور بیرون رانده شدند و مساحت منطقه‌ای که در این عملیات آزاد شد، بیش از هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع است.

وی با بیان اینکه استان الجوف به جز برخی از مناطق بیابانی، به صورت کامل آزاد شده است، گفت: «در جریان عملیات فجر الصحراء، خسارات سنگینی به نیروهای دشمن وارد شد و مقادیر زیادی سلاح، به غنیمت گرفته شده است».

سخنگوی نیروهای مسلح یمن ادامه داد: «تنش را با تنش پاسخ می‌دهیم و در انجام عملیاتهای بیشتر در برهه آتی که در راستای دفاع قانونی از ملت و میهن است، تردید نخواهیم کرد».

سریع خاطر نشان کرد: «وارد مرحله جدیدی از مقابله با پروژه ائتلاف متجاوز شدیه‌ایم و از همه مردم یمن می‌خواهیم که در جنگ آزادی و استقلال، مشارکت فعال داشته باشند».

وی ضمن ابراز اطمینان به ملت یمن، تصریح کرد: «ما برای مقابله با دشمن جنایتکار و پاسخ به همه جنایات و تجاوزاتش، گزینه‌های مناسبی داریم... جزئیات عملیات فجر الصحراء نیز طی روزهای آتی اعلام خواهد شد».

پربیننده ترین خبرها