مذاکره کننده ارشد ایران، برای دور هشتم مذاکرات لغو تحریم‌ها وارد وین شد

مذاکره کننده ارشد ایران، برای دور هشتم مذاکرات لغو تحریم‌ها وارد وین شد
دوشنبه 6 دی 1400 - 10:08

مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران دقایقی پیش در راس هیاتی برای پیگیری دور هشتم مذاکرات وین با هدف لغو تحریم‌های ظالمانه وارد پایتخت اتریش شد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران که دقایقی پیش در راس هیاتی برای دور هشتم مذاکرات وین برای لغو تحریم‌های ظالمانه وارد پایتخت اتریش شده است، قرار است ساعاتی دیگر برای رایزنی‌های دیپلماتیک پیش از نشست کمیسیون مشترک برجام راهی هتل کوبورگ شود.

نشست کمیسیون مشترک برجام بعد از ظهر امروز در سطح روسای هیات‌های مذاکره کننده گروه ۱+۴، اتحادیه اروپا و ایران برگزار می‌شود. مذاکره کنندگان در دور قبل که در دو نوبت پیگیری شد، پس از نزدیک به سه هفته گفت‌وگو و انکار طولانی سه کشور اروپایی دربرابر مطالبات منطقی ایران، درباره متن مشترک و مبنای ادامه گفت‌وگوها که در آن مطالبات ایران لحاظ شده است، به توافق رسیدند.

به گزارش ایرنا، در دور هشتم مذاکرات وین قرار است درباره محتوای متون و نقشه راه احیای توافقات سال ۹۴ بحث و تبادل نظر شود. اما موفقیت این دور در گرو گرفتن تصمیمات سخت سیاسی به ویژه از سوی طرف‌های اروپایی است که نقش چندان سازنده‌ای را در دور قبل ایفا نکردند.

انتظار می‌رود طرف‌های اروپایی در مذاکرات پیش‌رو، با جدیت بیشتری بر سر میز مذاکرات حاضر شده و با پرهیز از فضاسازی رسانه ای و تبلیغاتی گام‌های عملی برای اجرای تعهدات خود بردارند.

باقری در آخرین دور مذاکرات تصریح کرد: اگر طرف مقابل دیدگاه‌ها و مواضع منطقی جمهوری اسلامی ایران را بپذیرد گفت‌ وگوهای دور جدید می‌تواند آخرین دور مذاکرات باشد و در کوتاه‌ترین زمان به توافق برسیم.

پربیننده ترین خبرها