واکنش العامری به تصمیم دادگاه فدرال عراق در باره نتایج انتخابات/ اعلام پایبندی به حکم دادگاه به رغم وقوع تقلب

واکنش العامری به تصمیم دادگاه فدرال عراق در باره نتایج انتخابات/ اعلام پایبندی به حکم دادگاه به رغم وقوع تقلب
دوشنبه 6 دی 1400 - 18:46

رئیس ائتلاف الفتح عراق اعلام کرد که به تصمیم دادگاه فدرال مبنی بر تایید نتایج انتخابات، به رغم اعتقاد راسخمان مبنی بر وقوع تقلب و خدشه در روند انتخابات، به خاطر حفظ ثبات و امنیت کشور پایبند است.

العالم ـ عراق

هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح عراق، روز دوشنبه پایبندی خود به تصمیم دادگاه فدرال در تایید نتایج انتخابات و رد مطالبات درخصوص لغو نتایج انتخابات را به خاطر حفظ ثبات و امنیت کشور اعلام کرد.

العامری در بیانیه ای مطبوعاتی خاطرنشان کرد: به خاطر رعایت قانون اساسی، حفظ امنیت و ثبات سیاسی عراق و اعتقاد ما به روند سیاسی و مسیر دموکراتیک آن از طریق تبادل مسالمت آمیز قدرت تصمیم دادگاه فدرال را خواهیم پذیرفت.

وی افزود: به تصمیم دادگاه فدرال متعهدیم به رغم آنکه اعتقاد راسخ داریم که در انتخابات تقلب شده است، شکایتهایی که به دادگاه ارائه دادیم مستدل بود و درصورتیکه به هر دادگاه در کشوری که دمکراسی را محترم می شمارد، ارائه می شد، برای لغو انتخابات کافی بود، اما به خاطر تعهدمان به قانون اساسی و نگرانی مان نسبت به ثبات امنیتی و سیاسی عراق، به حکم دادگاه فدرال ملتزم می مانیم و به رغم آنکه تصمیم دادگاه فدرال در معرض فشارهای بسیار شدید خارجی و داخلی اتخاذ شد اما تعهدمان به این حکم را اعلام می نماییم.

پس از سید عمار حکیم، رئیس ائتلاف نیروهای دولت ملی عراق، نوری المالکی رئیس ائتلاف «دوله القانون»، «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح به حکم امروز (دوشنبه، ۲۷ دسامبر) دادگاه فدرال عراق در خصوص درخواست لغو نتایج انتخابات واکنش نشان داد.

دادگاه فدرال عراق، امروز ضمن رد درخواست گروه‌های معترض به نتایج انتخابات پارلمانی اخیر این کشور مبنی بر ابطال نتایج انتخابات با استناد به مدارک و شواهد موجود که دستکاری در این نتایج را ثابت می‌کرد، پس از کش و قوس‌های فراوان، نتایج انتخابات پارلمانی اخیر این کشور را تایید کرد.

پربیننده ترین خبرها