مقام ارشد روس: ناتو برای درگیری نظامی گسترده با روسیه آماده می‌شود

مقام ارشد روس: ناتو برای درگیری نظامی گسترده با روسیه آماده می‌شود
دوشنبه 6 دی 1400 - 22:16

معاون وزارت دفاع روسیه با بیان نگرانی از استقرار سامانه‌های موشکی و هواپیماهای ناتو نزدیک مرزهای روسیه گفت، ناتو در حال آماده شدن برای درگیری نظامی گسترده با روسیه است.

العالم ـ اروپا

معاون وزارت دفاع روسیه دوشنبه شب به وقت تهران گفت که مسکو نگرانی خود را در مورد استقرار سامانه‌های موشکی، نیروها، کشتی‌های جنگی و هواپیماهای ناتو نزدیک مرزهای روسیه ابراز کرده است.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، «آلکساندر فومین» معاون وزارت دفاع روسیه در یک نشست دیپلماتیک-نظامی در مسکو گفت که وزارت خارجه روسیه رسماً اعلام کرده که اوکراین را «خط قرمز» برای مسکو می‌داند و به ناتو اکیداً توصیه می‌کند از آن عبور نکند.

معاون وزارت دفاع روسیه گفت که ناتو بر خلاف «بیانیه ۲۰۰۲ رم» در حال آماده شدن برای یک درگیری نظامی گسترده با روسیه است.

فومین گفت: «ساختار نظامی ناتو کاملاً به سمت آماده شدن برای یک درگیری نظامی در مقیاس بزرگ با روسیه تغییر جهت داده است.»

فومین خاطرنشان کرد که در اسناد اخیر ناتو، به عنوان منبع اصلی تهدید برای امنیت این ائتلاف معرفی شده است. معاون وزارت دفاع روسیه هشدار داد که تلاش‌های ناتو برای توسعه و تقویت زیرساخت‌های نظامی خود در تأثیر منفی بر ساختار امنیتی کل قاره اروپا دارد

وی توضیح داد، در سال ۱۹۹۹ یک عملیات نظامی که مورد تایید سازمان ملل نبود، در یوگسلاوی سابق انجام شد.بمباران بلگراد باعث کشته شدن غیرنظامیان بیگناه شد و اقتصاد این کشور را مختل شد. تجزیه یوگسلاوی نیز منجر به گسترش ناتو شد.

در شرایطی که تنش‌های واشنگتن و متحدان غربی با مسکو بر سر اوکراین ادامه دارد، روسیه یک رزمایش بزرگ برگزار کرد. خبرگزاری « رویترز» به نقل از خبرگزاری «اینترفکس» گزارش داد، مسکو یک رزمایش بزرگ برای «دفع حملات هوایی دشمن» برگزار کرد.

به گزارش فارس، «دمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روز یکشنبه گفت، آزمایش موشک‌های ابرفراصوت باعث می‌شود غربی‌ها پیام‌های دیپلماتیک مسکو را بهتر بفهمند. پسکوف گفت:‌ «بیایید امیدوار باشیم که این پیام‌ها از این طریق متقاعدکننده‌تر شوند.»

وی با اشاره به اینکه طرح ضمانت امنیتی آمریکا و ناتو به روسیه، ابتکار «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور بوده گفت: «این طرح ابتکاری رئیس جمهوری است که قادر است تحلیل جامعی از اوضاع داشته باشد.»

سخنگوی کاخ کرملین همچنین هشدار داد، ملحق شدن اوکراین، گرجستان و مولداوی به ناتو از دید روسیه «مسئله مرگ و زندگی» خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها