وزیر خارجه سوریه: ترکیه هیچ آینده‌ای در سرزمین ما ندارد

وزیر خارجه سوریه: ترکیه هیچ آینده‌ای در سرزمین ما ندارد
سه شنبه 7 دی 1400 - 03:29

وزیر خارجه سوریه گفت: مصلحت و منفعت دولت آنکارا ویرانی و بی ثباتی کشور ماست و ترکیه هیچ آینده‌ای در سرزمین ما ندارد.

العالم-سوریه

فیصل مقداد روز دوشنبه در گفت‌ و گوی اختصاصی با شبکه الاخباریه سوریه گفت: مصلحت و منفعت دولت ترکیه ویرانی و بی ثباتی کشور ماست و همچنان در مسیر آستانه و توافق سوشی سنگ اندازی می‌کند. ترکیه هیچ آینده‌ای در سرزمین ما ندارد.

وزیر خارجه سوریه افزود: دوست و دشمن پایداری، مقاومت و دستاوردهای بزرگی را که سوریه کسب کرده، اعتراف کرده‌اند.

وی ادامه داد: نیروهای قسد (نیروهای دموکراتیک سوریه) نباید روی آمریکا حساب باز کنند؛ چرا که آمریکای اشغالگر از آنها سوء استفاده می‌کند و بعد آنها را [مانند] آب دهان بیرون می‌اندازد. هیچ طرح و پروژه جدایی طلبانه‌ای در سوریه انجام نخواهد شد.

مقداد هدف از تحریم‌های آمریکا را هدف‌های پست و غیر انسانی علیه ملت‌ها دانست و اظهار داشت: هدف تحریم و محاصره اقتصادی، فقیر کردن ملت‌هاست.

وزیر خارجه سوریه یادآور شد: حدود ۵۷ هزار شهروند، در اردوگاه الهول حضور دارند که حدود ۳۰ هزار نفر از آنان، زنان و کودکان هستند. باید اردوگاه الهول و سایر اردوگاه‌های غیر انسانی بسته شوند.

وی تاکید کرد: دولت سوریه همه نوع کمک و حمایت به کسانی که تمایل دارند که به میهن بازگردند، ارائه می‌کند. غرب نمی‌خواهد که آوارگان بازگردند بلکه پول می‌دهد تا آنها در ارودگاه‌ها باقی بمانند.

مقداد اضافه کرد: دشمن اسرائیلی بخشی از جنگ علیه سوریه و حمایت از تروریسم است و تجاوزات اسرائیل به سوریه، مجرمانه و بر خلاف همه قطعنامه‌های آتش بس است.

وزیر خارجه سوریه در پایان گفت: بیش از ۱۴ سفارتخانه عربی را در دمشق داریم و برخی دیگر نیز اکنون می‌خواهند که به سمت ما بازگردند. برای ما روابط دو جانبه با کشورهای عربی اهمیت دارد که به صورت خوبی پیشرفت داشته است.

ایرنا

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها