پژوهش: ابتلا به سویه اومیکرون، ایمنی در برابر سویه دلتا را افزایش می‌دهد

پژوهش: ابتلا به سویه اومیکرون، ایمنی در برابر سویه دلتا را افزایش می‌دهد
سه شنبه 7 دی 1400 - 12:36

بر اساس یک پژوهش که در آفریقای جنوبی انجام شده است، ابتلا به سویه اومیکرون ویروس کرونا ایمنی خنثی‌کننده در برابر سویه دلتا را تقویت می‌کند.

العالم - آفریقا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، پژوهش‌های دانشمندان آفریقای جنوبی نشان می‌دهد ابتلا به سویه اومیکرون، ایمنی خنثی‌کننده را در برابر سویه دلتا ویروس کرونا تقویت می‌کند.

این مطالعه که مورد «بازبینی و داوری همتایان» قرار نگرفته است نشان می‌دهد افرادی که به سویه اومیکرون مبتلا شده اند، به‌ویژه آنهایی که واکسینه شده‌اند، ایمنی بیشتری در برابر سویه دلتا دارند.

این پژوهش بر روی 33 فرد واکسینه شده و واکسینه نشده مبتلا به سویه اومیکرون در آفریقای جنوبی انجام شد. در حالی که پژوهشگران دریافتند خنثی‌سازی اومیکرون طی 14 روز پس از ابتلا 14 برابر افزایش یافته است، آنها دریافتند خنثی‌سازی گونه دلتا نیز 4.4 برابر شده است.

دانشمندان می‌گویند: «افزایش خنثی‌سازی در برابر سویه دلتا در افراد مبتلا به اومیکرون ممکن است منجر به کاهش توانایی دلتا در آلوده کردن مجدد آن افراد شود.»

بنا بر نتایج یک مطالعه دیگر در آفریقای جنوبی، خطر بستری شدن در بیمارستان و بیماری شدید در افراد مبتلا به سویه اومیکرون ویروس کرونا در مقایسه با سویه دلتا کاهش می‌یابد اگرچه محققان معتقدند برخی از این موارد احتمالاً به دلیل ایمنی بالای جمعیت است.

سویه اومیکرون که برای نخستین بار در ماه نوامبر در آفریقای جنوبی و هنگ کنگ شناسایی شد، در سراسر جهان گسترش یافته است و تهدیدی برای ظرفیت بیمارستان‌ها و برنامه‌های سفر در هفته جاری تعطیلات محسوب می‌شود.

پربیننده ترین خبرها