قالیباف: وظیفه مسوولان حل مسائل معیشتی مردم و مدیریت گرانی‌هاست

قالیباف: وظیفه مسوولان حل مسائل معیشتی مردم و مدیریت گرانی‌هاست
چهارشنبه 8 دی 1400 - 10:00

رئیس مجلس با بیان این که ملت ایران در آزمون سخت نجات کشور از ناامنی و آشوب در حماسه ۹ دی سربلند بیرون آمد، گفت: امروز آزمون اصلی پیش روی مسئولان است و آن حل مشکلات مردم است، کمترین وظیفه ما در قبال مردم حل مسائل معیشتی و به خصوص مدیریت گرانی‌هاست.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

محمد باقر قالیباف در آغاز جلسه علنی روز چهارشنبه خود با گرامیداشت فرارسیدن سالروز یوم الله ۹ دی گفت: در آن روز پر افتخار در تاریخ انقلاب اسلامی، وقتی مردم دیدند که آرمان‌های انقلاب اسلامی، ارزش‌های والای اسلام و امنیت و آرامش کشور به خطر افتاده است با تمام توان به میدان آمدند و بار دیگر ثابت کردند که خداباوری و مردم باوری، دو رکن اصل بقا و پیشرفت انقلاب اسلامی در دهه‌های اخیر بوده است.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: ملت ایران از آزمون سخت نجات کشور از ناامنی و آشوب سربلند بیرون آمدند و امروز آزمون اصلی پیش‌روی مسئولان، حل مشکلات مردم است که ان‌شاءالله با تلاش و مجاهدت آنها نیز از این آزمون موفق و سربلند بیرون بیاییم.

وی خاطرنشان کرد: آنچه امروز از مرور ایام الله انقلاب اسلامی برای همه ما آشکار می‌شود آن است که ما مسئولان باید در هر لحظه بیش از قبل به وظایف خود در قبال این همه فداکاری و مجاهدت‌های مردم عمل کنیم و کمترین وظیفه ما در قبال مردم حل مسائل معیشتی مردم و به خصوص مدیریت گرانی‌هاست.

قالیباف افزود: مردم در سخت‌ترین زمان‌ها در عمل دلبستگی خود را به انقلاب اسلامی نشان دادند و ما نیز باید در عمل، با اتخاذ تصمیمات عقلانی و هوشمندانه، انتظارات آنها را برآورده سازیم.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز موازی‌کاری، دامن زدن به اختلافات، اتخاذ تصمیمات بر مبنای آزمون و خطا، پرداختن به مسائل حاشیه‌ای و فاصله گرفتن از تمرکز بر حل مسائل اقتصادی مخصوصاً مدیریت گرانی‌ها خلاف وظایف ما در قبال مردم است.

قالیباف با اشاره به حماسه ۹دی ماه گفت: در نهم دی ماه بار دیگر با ملت شریف ایران ایران اسلامی پیمان ببندیم که ما نیز همچون آنها در دغدغه ای جز انقلاب ، اسلام و منافع ملی نداریم و تمام تلاش خود را برای حل مشکلات آنها به کار خواهیم بست و منافع شخصی و گروهی خود را بر منافع ملی و انقلابی ترجیح نخواهیم داد.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی گفت: باید از شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکر کنم که با حفظ سیاست اولویت بهداشت بر درمان و توجه به این مهم با افزایش ظرفیت پزشکی موافقت کردند با تصمیم که شب گذشته گرفته شد ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی کشور، سالانه ۲۰ درصد به مدت ۴ سال افزایش پیدا کند.

رییس مجلس اضافه کرد: همانطور که وعده بودی امیدوارم هم نگرانی متقاضیان تحصیل در این رشته ها کمتر شده باشد و هم نیاز مناطق محروم به پزشک متخصص در آینده نه چندان دور کمتر شود.

پربیننده ترین خبرها