مترجم عراقی ارتش آمریکا؛

عملیات دستگیری صدام ساختگی بود

عملیات دستگیری صدام ساختگی بود
پنج‌شنبه 9 دی 1400 - 11:29

آمریکایی ها برای توجیه حمله شان به عراق و فریب اذهان عمومی در دنیا، ادعای دستگیری دیکتاتور سابق عراق در حفره ای زیر زمین را صحنه سازی کردند.

العالم - عراق

یک مترجم عراقی که در زمان یورش آمریکا به عراق برای ارتش این کشور کار می کرد، در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که گزارش هایی مبنی بر دستگیری صدام دیکتاتور سابق عراق توسط نیروهای آمریکایی و در حالی که در یک حفره زیر زمینی پنهان شده بود، ساختگی است.

وی که به دلایل امنیتی خواست نامش فاش نشود، در این باره گفت: پس از دستگیری او (صدام)، اوضاع به گونه ای صحنه سازی شد که دولت آمریکا به ریاست «جورج بوش» بتواند بدون آسیب از آن خارج شود تا ائتلافی که او علیه عراق ایجاد کرده بود شکست نخورد و اقتدار آمریکا به دلیل حمله به این کشور به بهانه داشتن سلاح های کشتار جمعی و تهدید قریب الوقوع صلح، ضربه نخورد.

مترجم مذکور تاکید کرد که می‌خواهد دنیا بداند که صدام در اتاق بود و به احتمال زیاد «دشداشه» (لباس سنتی عربی) به تن داشت و این تصور که او در زمان دستگیری در گودالی چمباتمه زده بود، ساختگی است.

وی همچنین افزود که صدام نمی‌توانست وارد تونل شود، زیرا آن تونل خیلی باریک بود.

او ادامه داد: من یک جلیقه ضد گلوله پوشیده بودم، آن را درآوردم و توانستم به زور خودم را در حفره قرار دهم. همچنین به سختی توانستم بیرون بیایم. بله، سوراخی بود، اما اطلاعاتی مبنی بر اینکه صدام آنجا دستگیر شده، ساختگی است. من به شما می گویم او (صدام) در اتاق بود و در اتاق دستگیر شد.

طبق گفته این مترجم، محل یاد شده یک «اتاق معمولی» بوده که هیچ وسیله ارتباطی نداشته و فقط یک کمد لباس، دو تخت، یک رادیو، یک دستگاه ضبط صدا، یک تلویزیون کوچک، چند لباس و کفش در آنجا بوده است.

پس از دستگیری صدام در ۱۳ دسامبر ۲۰۰۳، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مدعی شد که دیکتاتور سابق عراق در حفره ای در زیر مزرعه ای پنهان شده بود. به گفته مترجم مذکور، در حقیقت، صدام در زمان دستگیری در اتاقی بود و بیهوش و نمی فهمید چه می گوید یا چه اتفاقی می افتد.

صدام در ۳۰ دسامبر ۲۰۰۶ و پس از حمله آمریکا به عراق به بهانه وجود سلاح‌های کشتار جمعی که گفته می‌شود این کشور پنهان شده بود، اعدام شد. وجود چنین سلاح هایی در عراق هرگز ثابت نشد.

مهر

پربیننده ترین خبرها