مشارکت وزرای خارجه عربستان و رژیم صهیونیستی در نشست مجازی به میزبانی آمریکا

 مشارکت وزرای خارجه عربستان و رژیم صهیونیستی در نشست مجازی به میزبانی آمریکا
پنج‌شنبه 9 دی 1400 - 13:11

یک شبکه آمریکایی از حضور وزرای خارجه عربستان و رژیم صهیونیستی در نشستی مجازی به میزبانی وزارت خارجه آمریکا درباره سویه امیکرون خبر داد.

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا گزارش داد: آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا این هفته میزبان نشستی مجازی بود که به صورت ویدیو کنفرانس با مشارکت وزرای خارجه کشورهای مختلف درباره سویه امیکرون برگزار شد.

طبق گزارش سی‌ان‌ان، در این نشست مجازی وزرای خارجه عربستان و رژیم صهیونیستی نیز که با یکدیگر روابط دیپلماتیک رسمی ندارند، شرکت داشتند.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود تنها اعلام کرد که بلینکن در این ویدیو کنفرانس با وزرای خارجه چند کشور گفت‌وگو کرد؛ اما نامی از این کشورها نبرد.

یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز درباره اظهارات خود در این نشست مجازی توییت کرد: وزرای خارجه ژاپن، هند، مکزیک، استرالیا، آلمان و دیگر کشورها در این گفت‌وگو شرکت کردند.

لاپید در توییت خود اشاره‌ای به سخنرانی وزیر خارجه عربستان نکرد.

مقامات عربستان هنوز اظهارنظر رسمی درباره این گفت‌وگو نداشته‌اند؛ اما یک مسؤول عربستان به سی‌ان‌ان گفت که فیصل بن فرحان، وزیر خارجه این کشور در نشست مجازی با بلینکن و دیگر وزرای خارجه شرکت کرد.

سی‌ان‌ان از وزارت خارجه آمریکا سوال کرد آیا عربستان در این گفت‌وگو شرکت کرد یا نه که این وزارتخانه ما را برای پاسخ به این سوال به عربستانی‌ها ارجاع داد.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها