اسلامی: مقام معظم رهبری در پشتیبانی از صنعت هسته‌ای مهم‌ترین نقش را ایفا کرده اند

اسلامی: مقام معظم رهبری در پشتیبانی از صنعت هسته‌ای مهم‌ترین نقش را ایفا کرده اند
پنج‌شنبه 9 دی 1400 - 13:28

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مقام معظم رهبری در پشتیبانی از صنعت هسته‌ای مهم‌ترین نقش را ایفا کرده و با نگاه ژرف اندیشانه و حکیمانه خود ما را در این مسیر هدایت کرده‌اند.

العالم - ایران

به گزارش اداره کل دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی، نشست هم‌اندیشی اساتید علوم و فناوری هسته‌ای دانشگاه‌های سراسر کشور به میزبانی پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای در سازمان انرژی اتمی ایران برگزار شد.

در این نشست محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، سید امیرحسین فقهی معاون سازمان و رئیس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای و جمعی از اساتید علوم هسته‌ای دانشگاه‌های صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، شهید بهشتی، اصفهان و دانشگاه آزاد اسلامی حضور داشتند.
در این جلسه درباره مهم‌ترین چالش‌های توسعه علوم و فناوری هسته‌ای، توسعه کاربردهای صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای در جامعه در زمینه‌های مختلف از جمله چرخه سوخت، پلاسما، شتابگرهای ذرات، کشاورزی هسته‌ای، کاربرد پرتوها در سلامت و امنیت غذایی، راکتورهای تحقیقاتی، تولید برق و ... و راهکارهای تقویت ارتباط دانشگاه‌های هسته‌ای با صنعت گفت‌وگو و تبادل‌نظر صورت گرفت.
اسلامی در این دیدار با اشاره به قابلیت‌های ارزشمند دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور به‌ویژه در مقطع تحصیلات تکمیلی گفت: گره‌ها و مسائل موجود در صنعت هسته‌ای با دستان توانمند و نبوغ جوانان مستعد این مرز و بوم و رهیافت‌های اساتید گرانقدر این حوزه قابل ‌رفع بوده و با تلاش‌های مجدانه آن‌ها آینده‌ای روشن در انتظار این صنعت خواهد بود.
وی همچنین با اشاره به سیاست سازمان مبنی بر تسهیل بهره‌مندی مراکز تحقیقاتی و پژوهشی از زیرساخت‌های منحصر به ‌فرد سازمان به‌ویژه پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای به‌عنوان بازوی علمی- تحقیقاتی آن افزود: مقام معظم رهبری در پشتیبانی از صنعت هسته‌ای مهم‌ترین نقش را ایفا کرده و با نگاه ژرف اندیشانه و حکیمانه خود ما را در این مسیر هدایت کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: موضوع هسته‌ای بدون شک یکی از مولفه‌های مهم و قدرتمند در توسعه کشور است و می‌تواند نقش مهمی را در دیگر صنایع ایفا کند؛ بنابراین برای رشد و توسعه صنایع کشور نیازمند توجه ویژه به این صنعت هستیم و اگر در این مقطع حساس متوقف شویم منجر به سرخوردگی نیروهای باتجربه و جوانان نخبه کشور در این حوزه خواهد شد.
رئیس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر لزوم عبور از این برهه با مشارکت دانشگاه و صنعت تصریح کرد: بهترین راهبرد در شرایط کنونی گردهم آوردن نخبگان دانشگاهی و فعالان و تأثیرگذاران حوزه هسته‌ای بود و ضروری است با برگزاری مستمر و منظم این نشست‌ها و هم‌اندیشی‌ها بتوانیم از نظرات و تجربه‌های این عزیزان در جهت واقعی و عملیاتی شدن سند جامع و راهبردی انرژی هسته‌ای کشور که در حال تدوین است بهره‌مند شویم.
در بخش پایانی این نشست، اساتید حاضر به ارائه نظرات و پیشنهادهای خود پرداخته و پیرامون حوزه‌های راهبردی و اجرایی صنعت گفت‌وگو و تبادل نظر انجام شد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها