چرا سعودی گه گاه ملک سلمان را رسانه ای می‌کند؟

چرا سعودی گه گاه ملک سلمان را رسانه ای می‌کند؟
پنج‌شنبه 9 دی 1400 - 16:27

خبر: بعد مدت زمانی طولانی خبری از ملک سلمان رسانه‌ای شد تا تاکید شود ایشان همچنان زنده است.

تحلیل:

- از زمان انتشار کرونا پادشاه هشتاد و چند ساله سعودی از دسترس خارج شد و در قرنطینه انسانی در نیوم محصور شد. اگر چه پیش از این نیز کل امور در دستان بن سلمان قرار داشت اما کرونا تیر خلاص را به حضور سیاسی ملک در انظار زد.

- در شرایط جدید اخباری از پادشاه گه‌گاه رسانه‌ای می‌شود تا فقط نشان داده شود ايشان زنده است و بس، دلیل این مساله هم آن است که در کلام صادره از پادشاه بجز تکرار مکررات آنهم با تاکید بر خطری بنام ایران برای منطقه چیز دیگری مشاهده نمی‌شود. ترتیب و ترکیب کلام پادشاه بگونه‌ای است که گویی از ۲ سال قبل و جدایی از جامعه هیچ خبر جدیدی دریافت نداشته است.

- در بیانات اخیر سلمان مجدداً تاکید شده است که ایران برهم زننده امنیت منطقه است! شاید این کلام تکراری در بیان اخیر پادشاه گنجانده شده باشد تا توجیه کننده اخباری باشد که مذاکره کشورش با اسرائیل برای خرید گنبد آهنین را نشان می‌دهند.

- سلمان همچنین مجدداً از عدم همکاری ایران با جامعه جهانی در خصوص مساله هسته‌ای گلایه کرده است این گلایه در واقع متوجه درخواست سعودی برای حضور در مذاکرات هسته‌ای با ایران است، پیشنهاد یا درخواستی که از سوی ایران به‌هیچ انگاشته شد.

- سلمان همچنین ایران را به حمایت از یمن متهم کرده و این حمایت را دلیل طولانی شدن جنگ علیه مردم یمن معرفی کرده است!سلمان در حالی که سنگینی زانوی یمنی‌ها بر گلویش را به شدت و بیش از هر زمان احساس می‌کند هنوز نمی‌خواهد بپذیرد یک ملت با دستان خالی موفق شده است ابتدا ائتلاف علیه یمن و حالا سعودی را با سرافکندگی مجبور به تحمل شکست و فرار از یمن بکند ... برای پادشاه سعودی آبرومندتر این است که به شکست در مقابل یمن به‌علاوه ایران تن دهد تا یمنی با دستان خالی و البته بهرمند از اراده ای قوی.

- چنانچه بن سلمان امیدوار به استمرار حیات پادشاه پیر سعودی است شایسته است در اخباری که به نقل از ایشان رسانه‌ای می‌کند قدری نواور کند. شاید با این اقدام هم حیات جسمی ایشان تایید شود و هم حیات سیاسی ایشان مستمر معرفی شود.

پربیننده ترین خبرها