ورود کاروان پشتیبانی اشغالگران آمریکایی به خاک سوریه

ورود کاروان پشتیبانی اشغالگران آمریکایی به خاک سوریه
جمعه 10 دی 1400 - 04:06

منابع خبری پنجشنبه شب گزارش دادند، کاروان پشتیبانی جدید نیروهای آمریکایی از مرز عراق وارد خاک سوریه شده است.

العالم - سوریه

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ۴۰ کامیون حامل کمک‌های پشتیبانی نیروهای آمریکایی از مرز الولید در اقلیم کردستان وارد استان الحسکه واقع در شمال شرق سوریه شدند.

بر اساس این گزارش، این کاروان، تجهیزات و مواد پشتیبانی را به سمت پایگاه غیرقانونی نیروهای آمریکایی در منطقه الرمیلان واقع در شمال شرق الحسکه انتقال داده است.

پیش‌تر منابع خبری سوری گزارش داده بودند که ارتش سوریه مانع از عبور کاروان نظامیان آمریکایی در شرق این کشور شده است.

به گفته منابع محلی سوری، ارتش سوریه اجازه نداد این کاروان آمریکایی از روستای "تل الذهب" در حومه جنوبی القامشلی عبور کند و با آن مقابله و مجبور کردند که عقب‌نشینی کند.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، تروریست‌های آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.

طی سال‌های اخیر، آمریکا در منطقه غرب آسیا بویژه در سوریه بلای جان مردم و منابع نفتی منطقه شده؛ اقدامی که پیش از این گروهک تروریستی داعش در سال‌های اخیر انجام داده است.

در دو سال گذشته آمریکا با اعزام نیرو و تجهیزات بیشتر حضور خود را در مناطق نفت خیز سوریه بیشتر کرده، حضوری که منجر به سرقت بیشتر نفت مردم این کشور شده است.

نیروهای دموکراتیک سوریه شبه‌نظامیان وابسته به نظامیان تروریست آمریکایی هستند که در شرق و شمال شرق سوریه حضور دارند.

پربیننده ترین خبرها