شمار مبتلایان جهانی کرونا از ۲۸۷ میلیون نفر گذشت

شمار مبتلایان جهانی کرونا از ۲۸۷ میلیون نفر گذشت
جمعه 10 دی 1400 - 18:37

گزارش‌ مراکز رسمی نشان می‌دهد، شمار مبتلایان جهانی ویروس کرونا تا بعدازظهر جمعه به ۲۸۷ میلیون و ۳۴ هزار نفر رسیده است.

العالم - جهان

براساس آمارهای وب سایت ورلد میترز که جدید ترین آمار مبتلایان به همه‌گیری کرونا را به صورت لحظه‌ای گزارش می‌کند، آمار مرگ و میر کرونا به ۵ میلیون و ۴۴۹ هزار نفر رسیده است و آمریکا، هند، برزیل، انگلیس، روسیه و فرانسه به ترتیب دارای بیشترین موارد ابتلا به بیماری کرونا در جهان هستند.

آمریکا به رغم انجام واکسیناسیون‌های گسترده در ماه‌های اخیر با شیوع سویه جدید اومیکرون با روند صعودی مبتلایان همراه بوده است بطوری‌که در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۳۶۲ بیمار کرونایی در این کشور جان خود را از دست دادند.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در آمریکا تاکنون ۵۵ میلیون و ۲۵۲ هزار ۸۲۳ نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند و ۸۴۵ هزار و ۷۴۵ نیز جان خود را از دست داده اند.

در حوزه اروپا نیز با شیوع سویه جدید اومیکرون روند مبتلایان در هفته های اخیر به شدت در فرانسه روند صعودی داشته است، بطوریکه این کشور ترکیه را در لیست ششم بیشترین تعداد مبتلایان کنار زد و هم اکنون بعد از روسیه بیشترین بیمار مبتلا به کرونا در سطح جهانی را دارد.

اولیویه وران وزیر بهداشت فرانسه به نمایندگان مجلس گفت: من دیگر سویه اومیکرون را موج نمی‌نامم، آن را موج جزر و مدی می‌دانم و با نرخ کنونی، در هر ثانیه دو نفر در فرانسه به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند و خاطرنشان کرد که وضعیت در بیمارستان‌ها نگران‌کننده است.

الیزابت بورن وزیر کار فرانسه نیز روز پنجشنبه اعلام کرد که دورکاری کارمندان اکنون اجباری است و شرکت‌هایی که از این قانون پیروی نمی‌کنند، تا ۱۰۰۰ یورو برای هر کارمند جریمه می‌شوند.

سازمان جهانی بهداشت در ۲۶ نوامبر (۵ آذر) سویه اومیکرون را پنجمین نوع نگران کننده ویروس کرونا اعلام کرد. این سویه جدید که برای نخستین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شده باعث نگرانی بسیاری از کشورها شده و براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت تاکنون در بیش از ۸۹ کشور جهان شناسایی شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها