شی خطاب به پوتین: دوستی چین و روسیه تقویت می‌شود

شی خطاب به پوتین: دوستی چین و روسیه تقویت می‌شود
شنبه 11 دی 1400 - 13:06

رئیس‌جمهور چین در پیام تبریک به مناسبت آغاز سال ۲۰۲۲ خطاب به ولادیمیر پوتین همتای روس درباره وضعیت جاری روابط و دوستی دو کشور ابراز خرسندی کرد.

العالم - آسیا

وزارت خارجه چین درباره پیام تبریک رئیس‌جمهور این کشور خطاب به همتای روس خود به مناسبت آغاز سال ۲۰۲۲ توضیحاتی ارائه داد.

منابع رسانه‌ای خبر دادند، «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین در پیام تبریک به مناسبت سال جدید میلادی از روابط پکن و مسکو تمجید کرد.

به گزارش خبرگزاری تاس، وزارت خارجه چین از محورهای پیام شی خطاب به ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه به مناسبت آغاز سال ۲۰۲۲ توضیحاتی داد.

به روایت وزارت خارجه چین، در پیام شی جین پینگ به ولادیمیر پوتین آمده است: «من عمیقا از نتایج توسعه روابط بین چین و روسیه راضی هستم».

رئیس‌جمهور چین در این پیام به حضور همتای روس خود در المپیک زمستانی پکن اشاره کرد؛ مسابقاتی که آمریکا و برخی از متحدانش آن را «تحریم دیپلماتیک» کرده‌اند.

المپیک زمستانی پکن قرار است چهارم تا بیستم فوریه (۱۵ بهمن تا اول اسفند) و بازی‌های پارالمپیک زمستانی از چهارم تا سیزدهم مارس (۱۳ تا ۲۲ اسفند) برگزار شود.

شی در پیام تبریک خود به پوتین بابت آغاز سال نو اعلام کرد: «سال ۲۰۲۲، کشورهای ما سال ورزشی چین و روسیه را جشن خواهند گرفت و ما برگ جدیدی در تاریخ دوستی بین دو کشور خواهیم نوشت، دوستی که نسل به نسل منتقل شده است».

رئیس‌جمهور چین در این پیام به حضور پوتین در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی پکن اشاره و از آن تمجدید کرد.

شی جین پینگ در بخش پایانی پیام خود خطاب به رئیس‌جمهور روسیه افزود: «من صمیمانه آماده هستم تا با شما در قالب‌های مختلف ارتباط نزدیک را حفظ کنم».

کاخ کرملین پنجشنبه هفته گذشته خبر داده بود که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه به شی جین پینگ پیام تبریک سال نو فرستاده است.

به گفته کرملین، پوتین در این پیام اعلام کرد که به رغم همه‌گیری ویروس کرونا در سال ۲۰۲۱، روسیه و چین طی این سال همکاری بسیار سازنده‌ای داشتند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها