جنون ترامپ توافق هسته‌ای را به این وضعیت رساند

جنون ترامپ توافق هسته‌ای را به این وضعیت رساند
شنبه 11 دی 1400 - 19:15

ضرب المثل" یک دیوانه سنگی در چاه می‌اندازد که 100 عاقل نیز نمی‌توانند آن را خارج کنند" برای وضعیت فعلی توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 انطباق دارد که دونالد ترامپ به تحریک و تشویق بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق اسرائیل از آن خارج شود.

العالم- کشکول

بعد از آنکه کارشاسان آمریکایی و اروپایی دونالد ترامپ و دولتش را مسئول رسیدن توافق هسته‌ای به این وضع معرفی کرده و تصمیم او برای خروج از توافق را "فاجعه‌بار" و "اشتباهی بزرگ" توصیف کردند، راست‌گرایان صهیونیسمِ آمریکایی کمپینی را برای دفاع از ترامپ و تصمیم احمقانه‌‎اش به راه انداخته‌اند که از جمله این افراد آنتونی روجرو، نویسنده سیاسی است که در مقاله‌ای در وب‌سایت "فارن پالیسی"، نه تنها ترامپ را از این حماقت تبرئه کرده بلکه جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی را مسئول پیامدهای تصمیم فاجعه‌بار ترامپ خوانده است.

روجرو در این مقاله نوشته است: "نشانه‌هایی وجود دارد که دولت بایدن می‌خواهد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق را مقصر معرفی کند.(اما) پیشرفت هسته‌ای ایران از زمان ریاست‌جمهوری بایدن، و نه بعد از خروج ترامپ از توافق هسته‌ای، اتفاق افتاده است."

روجرو در تلاشی آشکار برای تحریف حقیقت و در دفاعی آشکار از تصمیم خودسرانه ترامپ، نوشت: "آنچه تهران را به جلو می‌برد کمپین فشار حداکثری نیست که ترامپ ایجاد کرده، بلکه عامل، تصمیم ترامپ برای کاهش این فشار است"!!.

روجرو حتی حقایق آشکار را کتمان کرده و در مقاله‌اش نوشته است: "بایدن تحریم‌هایی علیه ایران وضع نکرده است". این در حالی‌ست که جوهر امضای بایدن و اعضای دولتش بعد از تحریم‌های چندجانبه علیه ایران خشک نشده و بایدن همچنان کاهش تحریم‌های ایران در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی را رد می‌کند.

واضح است که نه روجرو و نه تمام راستگرایان تندروی آمریکایی نمی‌توانند حقیقت‌ها را از بین ببرند که از جمله این حقیقت‌ها، جنون و دیوانگی ترامپ و سوء‌استفاده صهیونیسم جهانی از این رئیس‌جمهور دیوانه اولین و آخرین عاملی بوده که توافق هسته‌ای را به این مرحله رسانده است و اگر بایدن می‌خواهد آمریکا را از این وضعیت مهلک برهاند بایستی سنگی که ترامپ آن را در چاه انداخته خارج کند نه آنکه سنگی دیگر در آن بیندازد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها