العالم گزارش می دهد؛

اسیر "ابو هواش" در کما| جهاد اسلامی سطح آماده‌باش خود را بالا برد

شنبه 11 دی 1400 - 21:26

اسرای فلسطینی که در اعتراض به سیاست بازداشت اداری دست به اعتصاب غذا زده‌اند، اینک قطب‌نمای نبردشان به سمت "هشام ابو هواش" قرار گرفته که از 138 روز پیش اعتصاب غذا کرده است.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، "عماد ابوهواش" برادر این اسیر فلسطینی تأکید می‌کند هشام که در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد از سحرگاه شنبه به کما رفته است و جانش در خطر قرار دارد.

به همین منظور راهپیمایی‌هایی در همبستگی با اسیر هشام ابو هواش در سراسر مناطق فلسطینی برگزار می‌شود. مشارکت‌کنندگان در این راهپیمایی از گروه‌ها و نهادها خواسته‌اند برای آزادی تمام اسرا در زندان‌های رژیم صهیونیستی وارد عمل شوند و به همین منظور، دادگاه‌های این رژیم را تحریم کنند و آن را برای لغو همیشگی سیاست بازداشت اداری تحت فشار قرار دهند.

شخصیت‌ها و گروه‌های فلسطینی نیز خواستار پایان دادن به شکنجه و مشکلات اسیرانی شده‌اند که دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز، شنبه سطح آماده باش خود را بالا برد و در بحبوحه امکان افزایش تنش اوضاع با رژیم صهیونیستی فعالیت‌های آموزشی خود را متوقف کرد.

برخی منابع تأکید کردند گردان‌های القدس به این دلیل این دستور را گرفته که ابو هواش به کما رفته است. به گفته این منابع، رهبران جهاد اسلامی از تمام ابزارهای سیاسی برای حمایت و نجات جان اسیر ابوهواش استفاده کردند.

"زیاد نخاله"‌ دبیرکل جنبش جهاد اسلامی نیز روز پنج‌شنبه به رژیم صهیونیستی هشدار داد، اگر اسیر هشام ابو هواش به شهادت برسد جهاد اسلامی این را به مثابه ترور توسط دشمن تلقی می‌کند.

پیشتر باشگاه اسیر فلسطینی اعلام کرده بود، اسیر هشام ابو هواش 40 ساله در بیمارستان "اساف هروفیه" به دلیل ادامه اعتصاب غذا به مدت 138 روز و سرکشی اسرائیل برای پاسخ‌گویی به مطالبات این اسیر که پایان دادن به بازداشت اداری است، با خطر مرگ روبه‌رو شده است.

پربیننده ترین خبرها