مشاور امنیت ملی عراق: ترور فرماندهان پیروزی، تجاوز جنایتکارانه و نقض حاکمیت عراق بود

مشاور امنیت ملی عراق: ترور فرماندهان پیروزی، تجاوز جنایتکارانه و نقض حاکمیت عراق بود
دوشنبه 13 دی 1400 - 12:06

مشاور امنیت ملی عراق با انتشار توییتی به حادثه فرودگاه بین المللی بغداد که طی آن فرماندهان پیروزی به شهادت رسیدند، واکنش نشان داد.

العالم - عراق

«قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق در دومین سالروز جنایت ترور فرماندهان پیروزی در نزدیکی فرودگاه بغداد با انتشار توییتی به آن واکنش نشان داد.

وی اعلام کرد: در دومین سالروز حادثه فرودگاه بین‌المللی بغداد تاکید می‌کنیم که آنچه رخ داد تجاوز جنایتکارانه و نقض حاکمیت عراق بود. شرایط کشور و ملتمان ایجاب می‌کند که در این قبیل حوادث بزرگ حکمت، عقلانیت و صبر پیشه سازیم.

تعطیلی استان‌های عراقی در تکریم شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس

از سوی دیگر به مناسبت شهادت فرماندهان پیروزی، استانهای واسط، دیالی، نجف اشرف، کربلا، الانبار، صلاح الدین، نینوا، بغداد و کرکوک، بصره، بابل و ذی قار امروز را تعطیل اعلام کردند.

دفتر استانداری واسط عراق اعلام کرد: به مناسبت دومین سالروز شهادت فرماندهان پیروزی دوشنبه به جز بانک‌ها و مراکز خدمات رسانی، تعطیل است.

در استان المثنی یک دقیقه سکوت به همراه قرائت سوره فاتحه نثار روح فرماندهان پیروزی از سوی استاندار این استان اعلام شد.

دفتر استاندار نجف هم با صدور یک بیانیه اعلام کرد: در دومین سالروز دردناک حادثه فروگاه بین المللی و شهادت فرماندهان پیروزی و حضور خیل عظیم مردم در قبرستان وادی السلام، روز دوشنبه در نجف تعطیل است.

استاندار الدیوانیه هم روز دوشنبه را به مناسبت شهادت فرماندهان پیروزی تعطیل رسمی اعلام کرد.

دفتر استانداری کرکوک هم اعلام کرد: «راکان سعید الجبوری» استاندار کرکوک به منظور تکریم و وفاداری به فرماندهان ییروزی دوشنبه را تعطیل اعلام کرد.

«علی دوای» استاندار میسان عراق هم از برگزاری مراسمی در گرامیداشت سالروز شهادت فرماندهان پیروزی خبر داد که طی آن پرچم عراق به اهتزار در می‌آید و سرود ملی خوانده می‌شود.

استانداری بغداد هم در یک بیانیه اعلام کرد: در سالروز حادثه دردناک فرودگاه و شهادت فرماندهان پیروزی شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و همراهانش، استان بغداد امروز تعطیل است.

العهد نیوز نیز گزارش داد: شهروندان عراقی از نخستین ساعات صبح امروز به صورت گسترده در مزار شهید ابومهدی المهندس، معاون سابق رئیس سازمان حشد شعبی در نجف اشرف حضور یافته‌اند.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها