سیدحسن نصرالله:

چشم پوشی از حضور نیروهای امریکایی در عراق، ترور مجدد شهید سلیمانی است/ عراق باید میان قاتل و شهید موضع گیری کند/ تفکر داعش از عربستان به درخواست آمریکایی ها شکل گرفت/ آمریکا برای جذب مجدد داعش در منطقه فعالیت می کند/ عوامل ترور فرماندهان پیروزی به سزای اعمال خود خواهند رسید

چشم پوشی از حضور نیروهای امریکایی در عراق، ترور مجدد شهید سلیمانی است/ عراق باید میان قاتل و شهید موضع گیری کند/ تفکر داعش از عربستان به درخواست آمریکایی ها شکل گرفت/ آمریکا برای جذب مجدد داعش در منطقه فعالیت می کند/ عوامل ترور فرماندهان پیروزی به سزای اعمال خود خواهند رسید
دوشنبه 13 دی 1400 - 20:10

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: مدارا کردن و یا چشم پوشی نسبت به حضور نیروهای امریکایی در عراق، در واقع ترور مجدد شهید سلیمانی و المهندس محسوب می شود، خون شهیدان گرانقدر به ما می گوید که تا زمانی که امریکا بر منطقه چیره شده است، ظلم و استبداد ادامه خواهد داشت.

العالم _ لبنان

"سیدحسن نصرالله" دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان در ابتدای سخنرانی خود ایام فاطمیه را به امت اسلامی تسلیت گفت.

* تقدیر از اقدامات شهید ایرلو

وی شهادت حسن ایرلو سفیر ایران در یمن را تسلیت گفت و تصریح کرد: شهید ایرلو از جمله کسانی بود که از همان ابتدای مقاومت برای همراهی مبارزان به لبنان آمد.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: پیامدهای ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس به دست امریکایی ها همچنان تا به امروز ادامه دارد.

سیدحسن نصرالله اظهارداشت: برگزاری مراسم گرامیداشت فرماندهان پیروزی در عراق و ایران و دیگر مناطق، تاکیدی بر قدردانی از این شهدای گرانقدر است.

* راه شهید سلیمانی ادامه دارد

وی یادآور شد: طی دو سال گذشته نبردهای بزرگی مانند سیف القدس به وقوع پیوست که تاکیدی بر تداوم راه و شیوه شهید سلیمانی و المهندس است.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: آمریکایی های قاتل عراق را اشغال کردند و دهها هزار نفر را به قتل رساندند و این کشور را تخریب کرده و منابع و ثروتهایش را غارت کردند و دست به شنیع ترین شکنجه ها علیه عراقی ها زدند. داعش ساخته دست آمریکایی هاست و این کشور مسئول تمام جنایتهایی است که در عراق صورت گرفت. امریکا به بهانه داعش به عراق بازگشت.

سیدحسن نصرالله افزود: امریکاست که عراق را اشغال کرد و در این کشور راه استبداد را در پیش گرفت و قبل از ترور شهید سلیمانی دست به جنایتها و کشتارهای بسیار در این کشور زد.

* جمهوری اسلامی نخستین کشوری بود که برای مقابله با داعش در کنار ملت عراق ایستاد

وی تاکید کرد: شهید سلیمانی در کنار ملت عراق ایستاد و در تاسیس مقاومت نقش داشت و جمهوری اسلامی ایران نخستین کسی بود که برای مقابله با داعش که ساخته دست واشنگتن است، در کنار ملت عراق ایستاد.

* عراق باید میان قاتل و شهید موضع گیری کند

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه شهید سلیمانی در مقابل اشغالگران ایستاد و در تاسیس گروه های مقاومت عراق نقش داشت گفت:شهید سلیمانی نخستین کسی بود که برای دفاع از شهرها و روستاها و مقدسات عراق در برابر گروه تروریستی داعش، در کنار ملت عراق ایستاد، امنیتی که عراق امروز از آن برخوردار است به برکت خون شهیدان است . پس آیا انصاف است که امریکایی های قاتل را با ایران که از عراق حمایت کرد، مقایسه کرد؟ فاجعه بار است که شهیدانی که از عراق حمایت کردند، را با امریکایی هایی که دست به جنایت و کشتار زدند، مقایسه کرد از همین رو عراق باید میان قاتل و شهید موضع گیری کند.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: فرماندهان شهید بر زمین می خوابیدند و با مبارزان زندگی می کردند و در غم و رنج و گرسنگی و تشنگی و سختی های آنها شریک بودند.

* تفکر داعش از عربستان به درخواست آمریکایی ها شکل گرفت

سیدحسن نصرالله بیان داشت: تفکر داعش از عربستان آمد و بن سلمان می گوید که امریکا از ریاض خواست تا برای انتشار تفکر وهابی در جهان اقدام کند از همین رو عربستان انتحاری ها و خودروهای انتحاری به عراق ارسال می کرد.

وی افزود: سعودی ها جوانان خود را برای قتل مردم عراق اعزام می کردند و ایران جوانان خود را برای دفاع از ملت عراق به این کشور می فرستاد.

دبیرکل حزب الله لبنان در بخشی دیگر از سخرانی خود امریکا را مسئول تمام جنایتهای "اسراییل" در منطقه دانست و گفت: این کشور از رژیم اشغالگر حمایت تسلیحاتی و مالی می کند و کشورهای دیگر را برای برقراری روابط با "اسراییل" تشویق می کند.

*آمریکا برای جذب مجدد داعش در منطقه فعالیت می کند

سیدحسن نصرالله با بیان اینکه امریکا مسئول جنگ سوریه است تاکید کرد: تمام کسانی که در جنگ علیه سوریه شرکت کردند، مهره های امریکا بودند و کسی که سوریه ای ها را به قتل رساند و کشورشان را وارد جنگی خانمان سوز کرد، دولت آمریکا بوده است.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: پایگاه امریکایی التنف در سوریه برای جذب مجدد داعش در منطقه فعالیت می کند.

وی با اشاره به این نکته که امریکا مسئول جنایتهای اسراییل در لبنان است، یادآور شد: مسئولیت تمام اقدامات اسراییل در لبنان اعم از جنگ ها و حملات هوایی و کشتارها به عهده امریکاست، پس چگونه به آن به عنوان دوست بنگریم؟

سیدحسن نصرالله تاکید کرد: مسئولیت نخست جنگ یمن بر عهده امریکاست و عربستان مجری این جنگ تجاوزکارانه است.

وی خاطرنشان کرد: در هر جا که امریکایی قاتل حضور داشت، می بینیم که شهید سلیمانی نیز برای تغییر معادلات حضور می یافت.

دبیرکل حزب الله لبنان یادآور شد: آمریکایی ها در جریان محاصره قطر، کشورهای خلیج فارس را به بازی گرفتند تا هرچه بیشتر از آنها پول بگیرند.

* عوامل ترور فرماندهان پیروزی قبل از آخرت به سزای اعمال خود خواهند رسید

سیدحسن نصرالله تاکید کرد: کسانی که در ترور فرماندهان پیروزی دست داشتند اعم از طراحان و مجریان این ترور، در این دنیا قبل از آخرت به سزای اعمال خود خواهند رسید.

وی افزود: جنایت ترور فرماندهان پیروزی آغاز مرحله جدیدی از آگاهی و بیداری و نیز آغاز مرحله جدید نبرد است.

چشم پوشی نسبت به حضور نیروهای امریکایی در عراق، ترور مجدد شهید سلیمانی و المهندس محسوب می شود

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: مدارا کردن و یا چشم پوشی نسبت به حضور نیروهای امریکایی در عراق، در واقع ترور مجدد شهید سلیمانی و المهندس محسوب می شود، خون شهیدان گرانقدر به ما می گوید که تا زمانی که امریکا بر منطقه چیره شده است، ظلم و استبداد ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: سرنوشت نیروهای آمریکایی خروج از این منطقه است. خون شهیدان به ما می گوید که امریکا اصل و اساس تجاوزگری و اشغالگری و ظلم در منطقه ماست، پس آن را دشمن بدانید.

سیدحسن نصرالله بیان داشت: عربستان پشت داعش و تکفیری ها ایستاد. ما عربستان را مورد حمله قرار ندادیم اما این کشور شریک جنگ علیه منطقه بود. تروریست کسی است که هزاران سعودی تکفیری را به سوریه و عراق اعزام کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان در پایان خاطرنشان کرد: ما این افتخار را داشتیم که در مقابل این قاتلان که علیه کشور و ملت ما و علیه خون و ناموس مردان و زنان ما در لبنان توطئه کردند، ایستادیم.

پربیننده ترین خبرها