ادامه دستاوردهای بی‌سابقه نظامی یمنی‌ها؛ توقیف کشتی اماراتی حامل تجهیزات نظامی

ادامه دستاوردهای بی‌سابقه نظامی  یمنی‌ها؛ توقیف کشتی اماراتی حامل تجهیزات نظامی
دوشنبه 13 دی 1400 - 22:56

با آغاز سال 2022، نیروهای مسلح یمن با توقیف یک کشتی اماراتی حامل تجهیزات نظامی که به صورت غیرقانونی و بدون مجوز وارد آب‌های یمن شده، یک دستاورد بزرگ نظامی و امنیتی را به ثبت رساندند.

العالم- کشکول

سرتیپ ستاد یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، امروز طی کنفرانسی خبری اعلام کرد "نیروهای ما کشتی اماراتی که در حال انتقال مقادیر مختلفی از سلاح بود، زیر نظر داشتند. این کشتی حامل تجهیزات نظامی مختلفی بود که قرار بود از تمام این تجهیزات نظامی علیه مردم یمن استفاده شود. برای نخستین بار نیروی دریایی ما موفق به انجام عملیاتی علیه کشتی باری نظامی شد که در حال انجام اقدامات خصمانه در دریا بود و البته این عملیات از جمله مسئولیت‌ها و وظایف دینی و ملی ما در قبال ملت یمن است."

این سخنگوی نظامی پیشتر در توییتی، به ائتلاف متجاوز سعودی هشدار داده بود که در صورت تشدید تنش‌ها، نیروهای یمنی عملیات‌های منحصر به فردی را علیه آن انجام می‌دهد.

محمد عبدالسلام، رئیس هیئت صنعا در مذاکرات نیز در توییتر نوشت: "عملیات موفقیت‌آمیز و بی‌سابقه توقیف کشتی نظامی اماراتی که حق مشروع و قانونی ملت یمن است، در واقع در راستای مقابله با ائتلاف متجاوز سعودی و محاصره صورت گرفت."

در مقابل، ترکی المالکی سخنگوی سعودی ائتلاف متجاوز در تلاش برای کاستن از اهمیت این عملیات نیروهای یمنی مدعی شد این کشتی حامل تجهیزات بیمارستانی بوده و در فاصله میان جزیره سقطری در جنوب یمن و بندر جازان عربستان مورد حمله قرار گرفته است.

موضوع قابل توجه این است که المالکی در هر زمانی‌که ائتلاف متجاوز ضربه‌ای بزرگ از نیروهای صنعا می‌خورد، برای سرپوش گذاشتن به این شکست‌ها یک فاجعه‌ای دیگر خلق می‌کند. او از نیروهای مسلح یمن خواست "این کشتی را فورا آزاد کنند"؛ زیرا حمله به این کشتی اقدامی مجرمانه و مصداق دزدی دریایی است و مسئولیت کامل این کار بر عهده حوثی‌ها است.

به نظر می‌رسد ضربه‌ای که نیروهای مسلح یمن به ائتلاف وارد کرده، بسیار قوی بود به نحوی که المالکی عقلش را از دست داد و او به جای اینکه توضیح بدهد که چگونه نیروهای مسلح یمنی توانستند این کشتی اماراتی را که حامل تجهیزات و قطعات نظامی آمریکایی، انگلیسی، سعودی و اماراتی بود، توقیف کنند به توضیح قوانین بین‌المللی متوسل شد؛ قوانینی که رژیم سعودی از حدود 7 سال پیش آنها را نقض می‌کند و سازمان ملل بارها از سعودی‌ها خواسته که به این قوانین احترام بگذارند چرا که جنگ ویرانگر آنها طی 7 سال اخیر، یمنی‌ها را در معرض وخیم‌ترین بحران‌ها و مصائب قرار داده است.

پربیننده ترین خبرها