اختلاف خانوادگی عامل کشته شدن ۲۰ عضو یک خانواده در عملیات "ضد تروریستی" عراق

اختلاف خانوادگی عامل کشته شدن ۲۰ عضو یک خانواده در عملیات
سه شنبه 14 دی 1400 - 13:58

شورای عالی قضایی عراق گفته است که عملیات امنیتی که هفته گذشته ۲۰ نفر از اعضای یک خانواده را به کام مرگ کشاند، به دلیل "اطلاعات نادرست" و اختلاف خانوادگی بوده است.

العالم - عراق

شورای عالی قضایی عراق اعلام کرد که این عملیات بر مبنای اطلاعات نادرست انجام شد که در نتیجه آن ۲۰ تن از اعضای یک خانواده کشته شدند. یکی از اعضای خانواده با بقیه اختلاف داشته و اطلاعات نادرستی را درباره اینکه آنها "تروریست" هستند، نشر داد. ۹ افسر، سه نیروی امنیتی به همراه فردی که این اطلاعات را ارائه کرده، تحت بازجویی هستند.

روز پنجشنبه یگان‌های مداخله سریع و نیروهای اطلاعات عراق به منزلی در "الرشاید" در استان بابل حمله کردند تا دو مظنون تروریستی را بازداشت کنند. در جریان این عملیات ۲۰ تن از اعضای یک خانواده کشته شدند چون صاحب خانه اقدام به شلیک کرد و نمی‌خواست خودش را تسلیم کند.

در بیانیه شورای قضایی عراق آمده است: مشخص شد که این تراژدی به دلیل اطلاعات نادرست ناشی از درگیری و اختلافات شخصی و خانوادگی اتفاق افتاده است.

روز جمعه هم وزیر کشور عراق به این شهر رفت تا رئیس پلیس را برکنار کند و دستور داد تا کمیسیونی برای تحقیق درباره این عملیات تشکیل شود.

پربیننده ترین خبرها