آغاز بکار نمایشگاه تجاری اردن در دمشق از امروز

آغاز بکار نمایشگاه تجاری اردن در دمشق از امروز
سه شنبه 14 دی 1400 - 14:07

نمایشگاه تجاری اردن امروز توسط وزیر اقتصاد سوریه در دمشق افتتاح می شود و به مدت 3 روز به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

العالم - سوریه

نمایشگاه تجارت و خدمات اردن به همت اتاق بازرگانی اردن و اتحادیه اتاق های بازرگانی سوریه از عصر امروز در دمشق آغاز می شود و به مدت 3 روز ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری عمون، در این نمایشگاه که توسط «محمد سامر الخلیل»، وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه افتتاح می شود، 50 شرکت محلی فعال در بخش های تجارت و خدمات به همراه 127 تاجر شرکت خواهند کرد.

«نائل الکاباریتی»، رئیس اتاق بازرگانی اردن، هدف از برگزاری این نمایشگاه را تقویت روابط تجاری اردن با سوریه و ایجاد یک مشارکت استراتژیک اقتصادی مبتنی بر تفاهم، همکاری و هماهنگی مشترک برای منافع عالی دو کشور دانست.

شرکت های شرکت کننده در این نمایشگاه در بخش های بازرگانی، بنگاه های تجاری، فناوری اطلاعات و ارتباطات، انرژی، انرژی های تجدیدپذیر، حمل و نقل، لجستیک، گردشگری، توریسم پزشکی، کشاورزی، ماشین آلات و تجهیزات، دانشگاه ها و بیمارستان ها فعالیت می کنند.

بر اساس اطلاعات اداره آمار اردن، ارزش صادرات اردن به سوریه طی 10 ماهه سال گذشته 45 میلیون دینار بوده که این رقم در واردات 40 میلیون دینار بوده است.

گفتنی است منطقه آزاد تجاری مشترک میان سوریه و اردن که از سال 2015 و به دلیل شرایط امنیتی سوریه تعطیل شده بود، مجددا از دسامبر بازگشایی شد.

میدل ایست نیوز

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها