فلورونا چیست و چقدر نگران‌کننده است؟

فلورونا چیست و چقدر نگران‌کننده است؟
چهارشنبه 15 دی 1400 - 10:34

«فلورونا» ترکیبی از آنفلوانزا و کرونا است.

العالم - ایران

«فلورونا» اصطلاحی است که برای توصیف وضعیت ابتلای همزمان به بیماری‌های کووید-19 و آنفلوانزا ابداع شده است.

با توجه به فعالیت گسترده هر دو ویروس کرونا و آنفلوانزا به خصوص در ماه های سرد سال، این احتمال وجود دارد که افراد به ترکیبی از آنها مبتلا شوند.

اعمال قرنطینه و ضرورت استفاده از ماسک، به محدود شدن شیوع آنفلوانزا در اوایل همه‌گیری کرونا کمک کرد اما با رفع محدودیت‌ها و افزایش فعالیت افراد در جوامع، انتظار می‌رود موارد ابتلا به آنفلوانزا افزایش یابد.

برای افرادی که بیماری زمینه ای ندارند و هم برای آنفلوانزا و هم برای کووید-19 واکسینه شده اند، بعید است این ویروس ها تأثیر عمده ای داشته باشند.

بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت، آنفلوانزا و کووید-19 بیماری‌های تنفسی هستند و می‌توانند علائم مشابهی مانند سرفه، آب‌ریزش بینی، گلودرد، تب، سردرد و خستگی ایجاد کنند.

هر دو از طریق قطرات و ذرات معلق در هوا هنگامی که فرد مبتلا تنفس می کند، صحبت می کند، سرفه یا عطسه می کند، شیوع می یابد.

دکتر آدریان باروز، پزشک خانواده و استادیار پزشکی خانواده در دانشگاه فلوریدا در این خصوص می‌گوید: آلوده شدن همزمان به کووید-19 و آنفلوانزا می‌تواند برای سیستم ایمنی بدن شما فاجعه‌بار باشد.

باروز افزود: «من معتقدم که شاهد ابتلای همزمان به آنفلوانزا و ویروس کرونا خواهید بود. و معتقدم که در نتیجه آن شاهد نرخ بالاتری از مرگ و میر خواهید بود.»

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی روز سه شنبه از شناسایی اولین مورد ابتلا به کووید-19 و آنفلوانزا خبر داد. این بیمار که یک زن باردار 30 تا 40 ساله واکسینه نشده است، «در شرایط عمومی مطلوب» مرخص شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها