نشست مطبوعاتی ترامپ در پی مخالفت همگانی لغو شد

نشست مطبوعاتی ترامپ در پی مخالفت همگانی لغو شد
چهارشنبه 15 دی 1400 - 17:39

دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا، نشست مطبوعاتی روز ۶ ژانویه (۱۶ دی ماه) را به مناسبت نخستین سالگرد شورش هوادارانش در حمله به ساختمان کنگره "کاپیتول" که موجب بحران بزرگی در این کشور شد لغو و به ۱۵ ژانویه (۲۵ دی ماه) موکول کرد.

العالم - آمریکا

به گزارش تارنمای سی بی اس نیوز؛ قرار بود این نشست در همان روزی برگزار شود که بایدن قصد دارد به مناسبت سالگرد این حمله سخنرانی کند و پیش بینی می شود، این رخداد خشونت بار را به عنوان تلاشی برای سرنگونی مردم سالاری محکوم کند.

دونالد ترامپ قصد داشت در نخستین سالگرد آن رخداد که بحران سیاسی گسترده ای در این کشور و حتی درون حزب جمهوریخواه ایجاد کرد، دوباره بر ادعای خود در باره تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ پافشاری کند. وی اعلام کرده که در این باره در گردهمایی ۱۵ ژانویه سخن خواهد گفت.

در هجوم هواداران تندروی ترامپ به کاپیتول در پی سخنان تحریک آمیز او در باره تقلب و دستکاری شدن در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، هم زمان با برگزاری نشست کنگره برای تائید پیروزی جو بایدن رقیب دمکراتش، دستکم پنج تن جان خود را از دست دادند و شماری از سران مهاجمان دستگیر و محاکمه شدند.

ترامپ در پیام خود افزوده است که با توجه به جانبداری و نادرستی کامل کمیته غیرمنتخب متشکل از دمکرات ها، دو جمهوریخواه شکست خورده و رسانه های دروغگو، نشست مطبوعاتی پنجشنبه ۶ ژانویه را در مارآلاگو لغو می کند و به جای آن در گردهمایی روز شنبه ۱۵ ژانویه در آریزونا در باره بسیاری از مسائل مهم صحبت خواهم کرد که جمعیت زیادی در آن حضور خواهند یافت.

ترامپ در بیانیه خود با متهم کردن بدون ارایه مدرک و دلیل کمیته مجلس نمایندگان به پنهانکاری، پرسیده که چرا این کمیته در باره تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ تحقیق نمی کند.
این در حالیست که چند تحقیق شامل وزارت دادگستری دولت ترامپ، به مدرکی در باره رخ دادن تقلب گسترده در این رای گیری دست نیافته است.

سه مامور محافظ کاپیتول نیز روز سه شنبه از رئیس جمهوری پیشین در باره رخدادهای ۶ ژانویه شکایت کردند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها