جزئیات عملیات بزرگ ارتش یمن در مرزهای مشترک با عربستان

چهارشنبه 15 دی 1400 - 20:49

مرکز اطلاع‌رسانی نظامی ارتش یمن تصاویر جدیدی از عملیات "فجر الصحراء" منتشر کرد که چند روز پیش در منطقه "الیتمه" واقع در مرزهای مشترک با عربستان برگزار شد.

العالم- یمن

به گزارش العالم، در این ویدیو صحنه‌های جدیدی از آزادسازی اردوگاه استراتژی "الخنجر" را نشان می‌دهد که یکی از بزرگ‌ترین اردوگاه‌های ائتلاف متجاوز در مناطق مرزی در استان الجوف در شرق کشور محسوب می‌شود.

عربستان سعودی از این اردوگاه برای آموزش هزاران مزدور استفاده می‌کند و از همین منطقه تسلیحات سعودی به مزدوران در یمن گسیل می‌شود.

در این ویدیو نشان داده می‌شود که ارتش یمن و کمیته‌های مردمی تسلیحات سعودی از جمله دوربین‌های حرارتی پیشرفته را مصادره کرده و شمار زیادی از نظامیان ائتلاف سعودی را به اسارت گرفته‌اند. همچنین طی این عملیات مناطقی عظیمی که بالغ بر 12 هزار کیلومتر مربع است، آزاد شدند.

در استان شبوه واقع در شرق یمن نیز درگیری‌های شدیدی رخ داد و نیروهای یمنی حملات متعدد گروه‌های تکفیری وابسته به امارات را دفع کردند.

منابع محلی گزارش دادند نیروهای یمنی ده‌ها مزدور سعودی در منطقه عسیلان در این استان را کشته و تجمعات نیروهای متجاوز را هدف حملات موشکی قرار دادند که در میان کشته‌شدگان عناصر القاعده نیز به چشم می‌خورد که امارات و سعودی از این گروه در استان‌های شرقی یمن پشتیبانی می‌کنند.

در مقابل، جنگنده‌های ائتلاف صدها حملات به مناطق عسیلان صورت دادند که در اثر آن، تعدادی غیرنظامی یمن کشته شدند.

در عسیلان، سامانه‌های دفاع هوایی یمن پهپاد جاسوی ائتلاف متجاوز سعودی را ساقط کردند. طبق اعلام سخنگوی ارتش یمن، این پهپاد با استفاده از موشک بومیِ زمین به هوا منهدم شد.

پربیننده ترین خبرها