اولیانوف: مذاکرات وین آهسته اما پیوسته پیش می‌روند

اولیانوف: مذاکرات وین آهسته اما پیوسته پیش می‌روند
چهارشنبه 15 دی 1400 - 21:58

نماینده روسیه در مذکرات رفع تحریم‌ها در وین تصریح کرده مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین آهسته اما پیوسته پیش می‌روند.

العالم - اروپا

نماینده روسیه در مذکرات رفع تحریم‌های ایران در وین چهارشنبه شب به وقت تهران در توییتی از جلسه گروه ۱+۴ خبر داد.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات وین در توییتی نوشت: «جلسات منظم حاضران در برجام (بدون ایران و آمریکا) بعد از ساعت ۱۸ (به وقت محلی) فرصت خوبی برای ارزیابی آخرین تحولات در جریان گفت‌وگوهای وین فراهم آورد.»

وی در توییت دیگری در پاسخ به کاربری که نوشته آمریکایی‌ها به طرز فزاینده‌ای کمتر به گزینه‌های نظامی در صورت شکست مذاکرات اشاره می‌کنند نوشت: «این نشانه واقعاً خوبی است. در دور هفتم مذاکرات وین نظرات (به نظر من به طرز غیرقابل توجیهی) بین نظرات منفی تا نظرات بدگمان فرق می‌کرد. لازم است عینی‌تر عمل کنیم. مذاکرات آهسته اما پیوسته پیش می‌روند.»

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در درباره روند مذاکرات وین برای رفع تحریم‌های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی و احیای برجام تصریح کرده بود که رایزنی‌های غیررسمی فشرده‌ای در چارچوب مذاکرات وین در پایتخت اتریش در جریان است.

نماینده روسیه در مذاکرات وین در پاسخ به سؤالی درباره حصول پیشرفت در روند مذاکرات وین گفت که پیشرفت‌ها از قبل قابل مشاهده بوده و «موانع اصلی روشن‌تر و شفاف‌تر و مشخص‌تر شده‌اند».

روز چهارشنبه، گفت‌وگوها در سطوح و فرمت‌های مختلف ادامه داشته است. در مذاکرات این روزها در وین چهار موضوع رفع تحریم‌ها، تضمین‌ها، راستی‌آزمایی و موضوعات هسته‌ای در دستورکار مذاکره کنندگان قرار دارد.

دیروز (سه‌شنبه) ۱۴ دی ماه دیدارهای دو و چندجانبه بین هیأت‌های حاضر در گفت‌وگوها ادامه یافت. در همین راستا علی باقری رئیس هیأت ایرانی و انریکه مورا نماینده اتحادیه اروپا در این مذاکرات عصر سه‌شنبه به گفت‌وگو پرداختند و نشست‌هایی نیز با حضور معاون وزیر خارجه ایران و مذاکره کنندگان ارشد روسیه و چین برگزار شد.

علاوه بر این مذاکره کنندگان ارشد سه کشور اروپایی در نشستی مشترک با مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران دیدار کرده و به گفت‌وگو پرداختند.

«علی باقری‌کنی» مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در وین روز چهارشنبه پیش از ورود به هتل محل مذاکرات و آغاز گفت‌وگو با نمایندگان طرف‌های مقابل عضو برجام گفت،گفت‌وگوها مثبت و رو به جلو است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها