بعد از توقیف کشتی اماراتی؛ ملت یمن رژیم‌های عربی و غربی ریاکار و خائن را رسوا کرد

بعد از توقیف کشتی اماراتی؛ ملت یمن رژیم‌های عربی و غربی ریاکار و خائن را رسوا کرد
چهارشنبه 15 دی 1400 - 22:53

در روزهای گذشته آمریکا، رژیم‌های عربی، صهیونیستی و اروپایی با "ترس و آشفتگی" بسیار، از نیروهای مسلح یمن خواستند که کشتی اماراتی حامل تجهیزات نظامی را که بدون داشتن مجوز وارد آب‌های یمنی شده است را آزاد کند؛ آنها این اقدام دولت صنعا را تهدیدی برای کشتیرانی بین‌المللی در دریای سرخ توصیف کرده‌اند!

العالم- کشکول

دولت صنعا ضمن تکذیب روایت سعودی درباره کشتی اماراتی که مدعی شده حامل تجهیزات پزشکی بوده، فیلم‌ها و تصاویری را از این کشتی منتشر کرده است که نشان می دهد این کشتی حامل تجهیزات سنگین نظامی است.

با این حال، ترس و نگرانی برخی طرف‌های خارجی به‌ویژه از این امر به قوت خود باقی‌ست به نحوی که سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب بیانیه‌هایی را صادر و طی آن، آنچه را که "دزدی دریایی، ربودن و اقدام جنایتکارانه" خوانده‌اند، محکوم کرده و خواستار "آزادی فوری این کشتی شده‌اند".

موضوع قابل توجه این است که سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب همیشه در خواب عمیقی فرو می‌روند و بیدار نمی‌شوند مگر اینکه رژیم سعودی از آنها بخواهد.

این دو نهاد در حالی‌که در قبال بزرگ‌ترین بحران انسانی یمنی‌ها که ارمغان جنگ ائتلاف سعودی- اماراتی است، سکوت کر کننده‌ای اختیار کرده‌اند ولی هنگام توقیف تجهیزات نظامیِ کشتی اماراتی، به سخن درآمدند.

دیگر نکته قابل توجه این است که هنگام اقدام ارتش سعودی به ربودن یک کشتی حامل سوخت یمنی‌ها از بندر الحدیده و انتقال آن به به بندر جیزان- در حالی‌که مجوز سازمان ملل را داشت- این وحشت و آشفتگی آمریکایی، صهیونیستی و عربی از بین رفت.

پیامدهای این تعدی آشکار سعودی به ملت یمن فقط گریبانگیر آل سعود نخواهد شد؛ زیرا اگر حمایت آمریکایی، غربی و اسرائیلی از ائتلاف جنگ علیه یمن نبود و اگر جهان عرب و اسلام در مقابل جنایات ائتلاف علیه ملت یمن سکوت اختیار نمی‌کردند این رژیم نمی‌توانست این جنایات را لکه ننگی بر پیشانی بشریت است، مرتکب شود.

بیشتر سازمان‌های بین‌المللی هشدار می‌دهند که محاصره زمینی، هوایی و دریایی یمن و به‌ویژه محروم کردن ملت یمن از سوخت و دیگر کالاهای اساسی، جان حدود 20 میلیون یمنی را در معرض خطر قرار خواهد داد و این کشور را تا مرز قحطی سوق می‌دهد ولی این هشدارها به دلیل تاثیر دلارهای سعودی کاملا بی‌نتیجه مانده‌اند.

ملت یمن با استواری و مقاومت مثال‌زدنی خود، نفاق کشورهای غربی را که شبانه‌روز دم از دفاع از حقوق بشر می‌زنند رسوا کردند این ملت همچنین ثابت کردند که سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب به شاخه‌های وزارت خارجه سعودی تبدیل شده‌اند و ارزش‌های اسلامی، انسانی و عربی را به بهایی ناچیز فروخته‌اند. تاریخ درباره کسانی که وجدان و دین خود را در ازای مشتی دلار فروخته و چشمان خود را بر روی جنایات سعودی علیه کودکان و ملت یمن بسته‌اند، قضاوت خواهد کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها