شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه درباره سودان تشکیل جلسه می‌دهد

شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه درباره سودان تشکیل جلسه می‌دهد
شنبه 18 دی 1400 - 07:38

این نشست به نماینده ویژه سازمان ملل در سودان اجازه می‌دهد تا اعضای شورای امنیت را درباره اوضاع این کشور بحران‌زده مطلع کند.

العالم - آفریقا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه، به گفته منابع دیپلماتیک، شورای امنیت سازمان ملل چهارشنبه آینده در یک نشست غیررسمی برای رسیدگی به آخرین تحولات سودان در حالی که تظاهرات علیه حکومت نظامی در این کشور آفریقایی ادامه دارد، تشکیل جلسه خواهد داد.

این منابع گفتند نشست شورای امنیت پشت درهای بسته برگزار خواهد شد و افزودند که این نشست توسط شش عضو از 15 عضو شورا شامل ایالات متحده، انگلستان، فرانسه، نروژ، ایرلند و آلبانی درخواست شده است.

یک دیپلمات که خواست نامش فاش نشود گفت: «انتظار نمی‌رود شورای امنیت در این خصوص به موضعی مشترک دست یابد چرا که برخی از کشورها با آن مخالفند.»

این نشست به فولکر پرتس، نماینده ویژه سازمان ملل در سودان اجازه می‌دهد تا اعضای شورای امنیت را در مورد شرایط آن کشور پس از استعفای روز یکشنبه عبدالله حمدوک، نخست‌وزیر در بحبوحه اعتراضات علیه حکومت نظامی، مطلع کند.

حمدوک چهره انتقال به حکومت غیرنظامی بود که پس از برکناری ژنرال عمر البشیر کار خود را آغاز کرد اما نگرانی‌ها در مورد بازگشت به دیکتاتوری افزایش یافته است. ایالات متحده و اتحادیه اروپا به ارتش سودان نسبت به معرفی نخست وزیر خود پس از استعفای حمدوک هشدار داده اند.

به گفته پزشکان و شاهدان، روز پنجشنبه سه تظاهرکننده در پایتخت خارطوم و حومه آن در حالی که مردم در آنجا و سایر نقاط کشور برای اعتراض علیه حکومت نظامی تجمع کرده بودند، به ضرب گلوله کشته شدند.

به گفته کمیته مرکزی پزشکان سودان، یک انجمن مستقل، از زمان کودتای 25 اکتبر به رهبری ژنرال عبدالفتاح البرهان، سرکوب اعتراضات ضد نظامی 60 کشته و صدها زخمی برجای گذاشته است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها